Lexus - символът за лукс и качество в САЩ през последното десетилетие (включително през 2010 г.), отстъпи короната си на немските премиум марки.
В края на мината година прогнозирахме, че това ще се случи, след като Mercedes-Benz и BMW завършиха годината с рекордни продажби оттатък океана, а сега става ясно, че прогнозите ни са били верни.
От началото на тази година, първенец по продажби сред премиум марките в САЩ, е Mercedes-Benz.
През първото тримесечие на 2011 година Mercedes-Benz е реализирал 53,346 продажби, а главните конкуренти в сегмента BMW и Lexus, съответно 52,617 и 47,356.
Статистиката за месец март показва подобно класиране - Mercedes-Benz е първи с 21,484 продажби в САЩ, което представлява ръст от 9.4%, спрямо март 2010 година.
С малко по-малко са се задоволили Lexus и BMW, реализирайки съответно 20,682 и 20,295 бройки.
Според анализатори, за Lexus ще бъде трудно да си върне короната през тази година, най-вече заради тежките последици от цунамито в Япония, причинили спиране или намаляване на производството в няколко фабрики на марката в страната на изгряващото слънце.
Разликите в продажбите на трите марки обаче на са големи. Подготвят се нови модели, а до края на годината има още много време. Какво ще се случи, предстои да разберем.