IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тайните на BMW

Plant Zero - заводът за тайни разработки на BMW (Видео).

Тайните на BMW

Баварците означават всяка своя фабрика по света с цифра. Например тази в Лайпциг е номер 7, а тази в Южна Каролина - номер 10.

Днес обаче ще говорим за най-интересната от тях - фабрика номер 0, или мястото където BMW разработва своите бъдещи модели.

Предприятието се намира в Мюнхен и означено е като "Plant Zero". В него под засилена охрана, далеч от любопитни погледи, инженерите на BMW изграждат ръчно всеки един нов прототип от парче алуминий.

В Plant Zero не само се конструират бъдещите модели, но и се измисля възможно най-добрия метод по-който да бъдат построени. Фабриката разполага със своя тест писта и аеродинамичен тунел.

От видеото научаваме също така, защо BMW използва специален камуфлаж за своите тайни модели, когато ги изкарва на обществените шосета за тест. Баварците залагат на така наречените "лепенки", заради удобството което предлагат. Преди години в BMW оборудваха тайните си модели с метални и пластмасови капаци, които прикрепяха към купето, чрез болтове.

Този морално остарял камуфлаж, показан на прототипа на BMW X6, пречи на аеродинамиката на бъдещото возило, монтира се трудно и нарушава цялостта на елементите.

Във видеото присъства и бъдещ модел на BMW, "който скоро ще видим по улиците". Той разбира се е умело прикрит, но все пак от видяното можем да предположим, че става дума за новата 3-Series F30...

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До politics of ecsta ( преди 14 години )
    А сега след като толкова много мислиш, хайде да поразсъждаваш над това:при движение на свободна предавкакой движи алтернатора? Спирачките или двигателят? Ако е второто, значи се ХАРЧИ енергия за да се върти алтернаторът. Ако той се зацепи кум колелата, т.е. при спиране той ще ГЕНЕРИРА енергия, която се натрупва в акумулатора. При движение се изключва и не натоварва двигателя. Разликата с обикновения алтернатор е, че него го върти двигателя, а не спирачното усилие на колата. Помисли над това!
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    агратор, алтернаторите на обикновените автомобили винаги подават ток - включително при спиране и движение по инерция. Значи ли това че всички автомобили имат система за "регенерация на спирачната енергия"?Реално погледнато, според терминологията на БМВ - да :) И точно това е иновативното на БМВ - терминологията, а не технологията. Propov - лошо няма, фенствайте си, само не натяквайте простотията си на разумните хора наричайки логическите им разсъждения "комплексарски глупости" само защото логиката противоречи на "религията" ви.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    porscheto ( преди 14 години )
    bravo edin pat da se vidqt malko po inteligentni komentari pove4eto hora pi6at neveroqtni gluposti neznam kak ne gi e sram da se izlagat po tozi na4in
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Propov ( преди 14 години )
    До Politics of extazy:БМВ не лъжат,но и да лъжат пак много хора ще им вярват.Ти пишеш комплексарски глупости,но и да не бяха комплексарски глупости пак никой няма да ти вярва.Усещаш ли къде е разликата?!Колкото и да ни "отваряш"очите ние през теб пак ще виждаме БМВ.Ми такива сме ние,феновете-щасливи в глупостта си...и така са милиони по света-объркани хора...
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    агратор ( преди 14 години )
    те ги въртят алтернаторите, но алтернатора има съпротивление само когато подава ток! ако не подава ток няма съпротивление, оттам и въртенето не харчи гориво. така че самото въртене не е едно и също.а за наименованията си прав - много често маркетинга идва в повечко.но ще те успокоя че БМВ не откриват екологията сега - те имат модела Е28 525е през ранните '80 год., който е абсолютно революционен откъм ефикасност за времето си, но скоро бензина поевтинява пак и хората забравят за него..
  • #22
    2 rate up comment 5 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    агратор,1. Това че механиката на двигателя се движи при движение по инерция го правят всички автомобили, без да имат система за "регенерация на спрачна енергия". 2. Алтернатора при движение по инерция също го въртят всички автомобили пак без да имат системи с *** наименования. Та, как точно БМВ регенерира спирачната енергия? Освен в мокрите сънища на баварските бахури?
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    агратор ( преди 14 години )
    екзтазния, стига си разсъждавал напразно.. автомобилът наистина спира като си махнеш крака от спирачката - силата на инерцията се използва за 2 неща: 1. за да движи механиката на двигателя без да се харчи гориво (разходът пада до нула) и 2. да върти алтернатора и да зарежда акумулатора по този начин. и това е доста важно преразпределение на енергията, защото в модерните коли има множество консуматори (подгрявани седалки, ел. климатик и т.н.) които харчат доста ток и оттам гориво.
  • #20
    3 rate up comment 7 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Спиране само с генератор не е възможно, защото е малък и слаб. Цялата им "регенерация" се състои в това че генератора се изключва когато автомобила ускорява. *** тая регенерация. Ами това:"в момента, в който водачьт отмести крака си от *** на газта, кинетичната енергия се улавя и сьхранява в акумулатора "Как така се регенерира спирачна енергия при положение че автомобилът дори не спира? Явно за БМВ няма невъзможни неща.
  • #19
    2 rate up comment 6 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Вие като четете някаква мисъл влагате ли? Или като фенове на БМВ мисленето не си се отдава? Регенерация на спирачната енергия е когато топлинната енергия отделена при спиране се регенерира например в елекртическа. Регенерация също е ако чрез натоварване на генератор автомобилът се забавя като кинетичната му енергия се превръща в електрическа - така правят хибридите. В случая на БМВ кое е регенерацията? При спиране спирачките си топлят, ама тая топлина отива на вятъра.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    t.t. ( преди 14 години )
    ne haresvam bmw ama pove4e takiva klip4eta trqbva da ka4vate .....da gledame ne6to interesno ....stiga s glupostite