IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-новият Sports Tourer на Opel

АМ тест на новата Astra Sports Tourer.

Най-новият Sports Tourer на Opel

По обичай, след хечбек версията на Astra немците пускат на пазара и версия комби на своя популярен модел. Това е най-новото комби на Opel - Astra Sports Tourer, с което имахме възможността да се запознаем лично.

Качихме се в колата с големи очаквания, тъй като хечебк версията на новата Astra, определено ни хареса. Ще подчертаем, че комбито притежава всички положителни страни на хечбека - дизайн, технологии, сигурност, комфорт и т.н., но се перчи със значително по-голям багажник.

И няма как да бъде иначе, тъй като статистиката на Opel показва, че през последните години приблизително 25 процента от всички продажби на Astra са комбита. Нещо повече, Opel има 50-годишна традиция в производството на комбита, като марката е един от първите производители в Европа, който пуска на пазара комби модел.

Впечатления

Първо подкарахме версията с 1.4-литров турбо бензинов двигател (140 к.с.), а след това най-мощната дизелова модификация с 2.0-литров CDTI двигател. И с двата агрегата новата Astra Sports Tourer се представи отлично, но наш фаворит определено стана дизела.

Товарът в багажника и пасажерите в салона не влияят особено на 160-те к.с. 350-те Нм. въртящ момент. Двигателят работи тихо, без вибрации, предоставя добра динамика и малък разход на гориво. Бензиновия също се представи добре, но силата му се усеща най-осезаемо, когато колата не е натоварена.

Иначе и с двата тествани от нас двигателя Astra Sports Tourer показа приятно и сигурно пътно поведение. Окачването не твърдо, нито меко, благодарение на механтронната ходова част FlexRide. Дори при остри завои, по-дългата и тежка задница стои стабилно на пътя. Нежелани заклащания или леки поднасяния са възможни, при много висока скорост в завой с неравна настилка.

При нормално и дори при агресивно шофиране комбито ни накара да се усмихнем, заради пътното си поведение, достатъчната сила на двигателя и комфортния интериор...


Приятно ни впечатли и салона на дизеловата модификация. Той бе обшит с кафеникава кожена тапицерия с по-светли акценти по таблото и корите на вратите. Честно казано никога не сме харесвали кафяви салони, но този определено придава допълнителна доза ексклузивност на Astra.

Харесани и удобството, което предлага багажника. Той е достатъчно голям и е оборудван със система, която позволява свалянето на седалките с натискането на бутон.

Багажник

Astra Sports Tourer предлага всичко, което може да очаквате от едно комби, и дори повече. Багажника има обем от 500 литра, като той може да бъде увеличен на 1 500 литра с едно единствено натискане на бутон.

Това е възможно благодарение на системата FlexFold, която автоматично освобождава и сваля надолу всяка секция от разделената в пропорция 60/40 вертикална част на седалката. Системата е конструирана така, че да не е необходимо да се изместват предпазните колани.

Дълбок и с плосък под, изцяло тапицираният багажник няма каквито и да било ръбове и ъгли, които да отнемат от пространството му. Липсват дори характерните кривини на задните калници, присъщи на подобен тип автомобили. Налично е и пространство под товарния под на багажника.

Представителите на Opel демонстрираха възможностите на багажното отделение като натовариха 55 инчов плазмен телевизор, а след това перална машина и готварска печка - едновременно. Тази демонстрация може да ви звучи странно, но предназначението на комбитата е именно такова - да носят обемист товар. А новото комби на Opel доказа, че го умее.

В допълнителното оборудване на Astra Sports Tourer присъстват полезни екстри като - електронната система за стабилизиране при теглене на прикачен товар Trailer Stability Assist (TSA), която се активира при монтажа на одобрен от Opel теглич. Тя използва стандартната електронна стабилизираща програма Electronic Stability Control, за да коригира всяка нестабилност, която може да се появи, например, при теглене на каравана.

Дизайн, технология, комфорт

Формите на Astra Sports Tourer не се различават от тези на хечбек модификацията, като разликите са от средните колони назад, където каросерията е изцяло нова. Тя обаче не прави колата по-малко привлекателна. Дизайнерите са успели да съчетаят практичността с едновременно спортното и изискано излъчване на новата Astra.

Astra Sports Tourer има същите настройки на ходовата част и поведението на пътя като хечбек версията. Комбито е оборудвано със същото иновативно задно окачване и механтронната ходова част FlexRide, както и хечбек модела.

Сред другите технологични решения са адаптивните предни светлини AFL+ и сертифицираните от медиците ергономични предни седалки.


Двигатели

Гамата от задвижващи агрегати на Astra Sports Tourer включва четири дизелови, пет бензинови двигателя и една версия с втечнен петролен газ LPG (пропан-бутан), с диапазон на мощност от 95 к.с. до 180 к.с.

Гамата от дизелови мотори се състои от 1.7 и 2.0-литрови агрегати – всичките оборудвани със система common-rail с многократно впръскване на горивото, турбокомпресори с променлива геометрия (VGT) и необслужваеми филтри за твърди частици. Всички те покриват ограниченията на стандарта Euro 5.

1.7-литровият CDTI се предлага с две мощностни разновидности - 110 к.с. и 260 Нм или 125 к.с. и 280 Нм въртящ момент. Комбинираният разход на гориво и в двата случая е 4.5 л/100 км, с емисии на CO2 от 119 г/км.   

Най-мощният 2.0-литров CDTI двигател с мощност от 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, налични още при 1 750 об./мин, осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от десет секунди. Комбинираният разход на гориво с механична трансмисия е 5.1 л/100 км с емисии на CO2 134 г/км. 

Предложенията в бензиновата гама включват 1.4 и 1.6-литрови двигатели, всеки един във версии с атмосферно или принудително пълнене с турбокомпресор, с диапазон на мощност от 100 к.с. до 180 к.с. Всички двигатели с изключение на 1.6-литровия турбо са оборудвани с променливо управление на всмукателните и изпускателните клапани.

Изцяло новият 1.4-литров турбо бензинов двигател се предлага в две разновидности. Версията с 140 к.с. заменя предишния атмосферен 1.8-литров агрегат с близка по стойност мощност, като осигурява намаляване на разхода на гориво с почти 15 процента (6.1 л/100 км) при едновременно повишаване на въртящия момент с 14 процента. Версията с 120 к.с. също изисква средно по 6.1 л/100 км.

Базовият 1.4-литров атмосферен двигател с мощност 100 к.с. демонстрира разход на гориво от 5.9 л/100 км и вредни CO2 емисии - 139 г/км . 1.6-литровият турбо мотор със 180 к.с. и 230 Нм въртящ момент е най-мощният в двигателната гама.

Шестстепенните механични предавателни кутии са стандартно оборудване за двигателите 1.4 Turbo и 1.6 Turbo, както и за 1.7 и 2.0 CDTI.  Атмосферните 1.4 и 1.6-литрови мотори се оборудват с петстепенни трансмисии. Изцяло новата шестстепеннна автоматична трансмисия се предлага като допълнително оборудване за атмосферния 1.6, 1.4 Turbo (140 к.с.), 1.6 Turbo и 2.0 CDTI.

Цени

Цените на новата новата Astra Sports Tourer в България стартират от 30 245 лева с ДДС за бензиновите версии, и от 35 040 лева с ДДС за дизеловите модификации.

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Sigismund Freud ( преди 14 години )
    Оттам вече са пратили на производителя предупреждение, защото се дават лъжливи обещания. В предупреждението се казва, че ако кампанията не бъде прекратена в рамките на два дни ще последва обвинение.Установихме наличие на реклама, която привлича внимание, въвеждайки в заблуждение, защото в действителност няма доживотна гаранция, поета от Opel , казва Райнер Мюнкер, член на президиума на Централата за борба с нелоялната конглокенция в Германия.Днес от Opel се опитаха да отговорят: Нашето предложение за гаранционна поддръжка намира отличен резонанс сред нашите клиенти, обясни говорител на компанията.В актуалната статистика на проведените акции по обратно повикване в сервизите обаче, Opel не стои никак добре. По данни на "Rheinischen Post" за последните пет години в Германия Opel е привикал в сервизите над 400 хиляди автомобила, което е повече от всеки друг производител.Някои смятат, че именно това е причината шефът на марката Ник Райли да обещае платена от клиента доживотна гаранция на всички нови автомобили Opel, за да засили доверието в нашите продукти. В момента тече масирана рекламна кампания в Германия, в интеренет и печатни издания, чийто пикантен символ е знакът за безкрайност.В действителност гаранцията е ограничена на 160 хиляди километра, при това материалните разходи по ремонта се поемат само до пробег от 50 хиляди километра. След това в зависимост от навъртяните километри, собственикът поема стъпаловидно увеличаващ се дял от разходите по ремонта. От 100 хиляди километра нагоре, притежателят на автомобила поема 60% от разходите по ремонта. При препродажба на автомобила, гаранцията се губи, ако новият собственик не плаща годишна такса на Opel.
  • #17
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Sigismund Freud ( преди 14 години )
    Доживотната гаранция на Opel e PR провал?Идеята беше да се създаде доверие у клиентите към марката Opel сега обаче доживотната гаранция започва да се превръща в PR кошмар.Органът, който отговаря за защита на конглокенцията е подхванал случая, тъй като гаранцията съвсем не е вечна, а изтича на 160 хиляди километра.Експертите в бранша доста се изненадаха при представянето на доживотната гаранция. Това, което Opel обяви звучеше много интригуващо: няма производител, който да предлага вечна гаранция. Най-дългата гаранция на пазара е седем години (на концерна Hyundai-Kia).При по-подробно заглеждане обаче се вижда, че предложението на Opel (първоначално само за пазарите в Германия и Великобритания) е с твърде много ограничения: Километраж? Ограничен. Разходи по ремонти? Поемат се частично. Запазва ли се гаранцията при препродажба? Не и без доплащане.Това противоречие между рекламата и действителността е впечатлило и Централата за борба с нелоялната конглокенция в Германия (Zentrale zur Bek
  • #16
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Пича ( преди 14 години )
    Точно!Миризмата е тук и започна смело да си пише +,а на мненията,които не му допадат -.В повечето случай по това ще го познаете.Жалко,че заради разни *** вместо да коментираме автомобилите се занимаваме с техните психични проблеми.
  • #15
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Пича ( преди 14 години )
    Те хлОпел нали въведоха пожизнената гаранция!Там ще да са многото малки букви в гаранцията.
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    I pak zamirisa, sori ,no pak mirizmata pi6e ot tri nika, toia ne se trae.
  • #13
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Дали ще спиш спокойно е относително, защото в гаранциите на всички марки пише с малки букви кога точно и при какви условия важат. Със сигурност ще трябва да я обслужваш 7 години във фирмения сервиз.
  • #12
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Пича ( преди 14 години )
    KIA CEE'D_SW 1,6 CRDI е правилният избор според мен.Много добър дизел,икономичен,култивиран, с добри характеристики.Като добавим и 7 годишната гаранция мисля,че везните още повече се наклоняват в полза на KIA.Не че Опел са лоша марка,харесват ми,но определено за тези пари бих избрал KIA.Най-малкото ще спя спокойно 7 г.
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Благо ( преди 14 години )
    Брееей ... наблюдавам масов телешки възторг?! Не е лоша колицата, но не откривам качествени разлики от останалата ширпотреба, та за какво е всичкия този шум?
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Големи смешници сте.Дизела 2.0 идва от завода на Фиат в Полша. Що не сравните параметрите на тотора, а ми говорите глупости.
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    7 ( преди 14 години )
    Много добре изглежда колата. ТТД и цената са много балансирани,което е прави изгодна покупка.За качеството само не знам.Там са въпросителните за които ще се разбере след време.Мой познат с Мерива хвърли съединител на 80 000 км.Сменя се целият комплект с лагерите.Във фирменият сервиз са му взели 1450 лв с труда.Не го покривала гаранцията,защото било консуматив.Дизела 1,7 не е на Исузу.Преди години беше при Астра Ф.Сега си е чист Опелски,а до колкото знам това не е мн.добре.Опел нямат добри дизели