Това ще се прави при всички версии на Scirocco, а също и при Golf R, GTI и GTD. Тази нова версия на стабилизационната система, която ще може да се изключва, ще се монтира като екстра и при желание на клиента.
По този начин от VW реагират на редица критики, че досегашната система намалява възможностите да се използва докрай мощността на двигателя и всички качества на окачването и платформата на спортните версии на Golf и Sciroccо.
Новата версия на стабилизационната система ще следи непрекъснато в каква ситуация се намира автомобила, но когато е изключена няма да се намесва в управлението на колата. Системата ESP ще може да се включи сама обаче, само при ситуации, които компютърът определи като критични.
Такава ситуация например ще бъде рязкото натискане на спирачките при хлъзгав път. След като дадена кризисна ситуация бъде овладяна, системата сама ще се изключи отново.
Също като сегашната версия на ESP и новата ще се включва автоматично при стартиране на двигателя. За разлика от сега обаче, водачът ще може да я изключи като натисне продължително обозначения бутон на таблото.