IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как ще ги стигнем... румънците

Посредственият румънски автомобил се превръща в спортна звезда.

Как ще ги стигнем... румънците

Преди години Dacia беше малък, много малък играч на автомобилната сцена. После Renault купи мажоритарен дял в румънската марка и възходът започна.

Днес, почти 11 години по-късно, Dacia разполага с шест модела - седан, хечбек, комби, ван, пикап и SUV, в лицето на Sandero, Logan и Duster. Стъпила е на три континента (на някои се предлага с емблемата на Renault) и също като големите марки, участва в няколко ралита.

Първата значима изява на Dacia в спорта беше през 2009 година, когато Duster застана на старта на ралито Andros Trophy.

Трябва да отбележим, че това не беше плах опит с посредствена цел. За пилот на Duster беше избран неколкократният F1 шампион Ален Прост, който записа второ място в генералното класиране, през сезон 2009-2010, и отново второ място, през сезон 2010-2011.

След това, на грандиозния суперфинал на тазгодишното издание на Andros Trophy, който се състоя този уикенд на Stade de France в Париж, Ален Прост и неговата Dacia Duster победиха във всички дисциплини и във всички стартове (вижте видеото).



И преди да кажете, "какво толкова?!", ще ви припомним, че Dacia Duster се изправя пред още едно предизвикателство, още тази година.

Това лято румънците ще стартират в състезанието Pikes Peak International Hill Climb, което се провежда ежегодишно в САЩ. Представлява изкачване с дължина 20 километра. Стартира от височина 2 862 метра и финишира на височина 4 301 метра в планината Pikes Peak в САЩ.

0 от 500
  • #42
    13 rate up comment 2 rate down comment
    1 ( преди 14 години )
    Не знам, но аз насляпо си взех Сандеро 2008-а като излезе с всички екстри възможни каквито предлагат и.....не съм отварял капака. Не видях особен смисъл да давам повече пари за Поло или Голф и то голи като пушки с 1.2 мотори. Може и да съм сгрешил, но времето ще покаже!
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    $ ( преди 14 години )
    Ako,naistina otgovora e ot redakciata, pohvalno, no za da se priema informaciata ot vas kato redakcia koiato darji na svoeto nivo, moje da se napravi o6te mnogo po otno6enie poblikakciite na potrebitelite v saita, v protiven slu4ai, 6te si vlizat hora s po 10imena, a taka se gubi istinskata pozicia na horata , bez razni *** da nalagat ograni4eni te si misli, kato po 6irok krag.
  • #40
    16 rate up comment 1 rate down comment
    automedia.bg ( преди 14 години )
    В статията не коментираме качеството на Dacia. Това не е тест за издържливост или краш тест, нито пък сравнение с друга марка.Посочваме единствено завидния възход на румънската марка - от посредствен производител през миналия век, до такъв с богата моделна гама и спортни изяви, който е днес, благодарение на Renault.Поздрави,Екипът на automedia.bg
  • #39
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Алипиев ( преди 14 години )
    Всички тия които хвалят Дачия са служители на Рено-България, представителите на Дачия за България! Така че не се учудвайте че толкова се харесва тоя куфар!
  • #38
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Paco ( преди 14 години )
    Хихи явно има много набълбукали се с нова барака и са защитават. Едно време хит беше Деу, после стана Шевролет сега дачия. От Деу нема живи вече....един приятел фенче си взе така Нива а преди година и логан, алеле то е скръб бе момчета, и вече два пъти си плаща - криви дискове и некви накраиници тва за 15000км е спрямо нивата е кат бентли ама....аз на меро съм му правил само предните амортесъори за 60000 като колата е на 200000 и след година ще го продам по скъпо от логана....
  • #37
    3 rate up comment 9 rate down comment
    slr ( преди 14 години )
    абе какви са тези минуси ?!?!?! явно тази PREMIUM марка има доста фенове в БГ
  • #36
    11 rate up comment 1 rate down comment
    мда ( преди 14 години )
    Дачия са се постарали много за цената, която предлагат. И все пак това са коли направени от съседите за съседите:-)). Сигурно ако живеех в Берлин или Мюнхен и бях банкер там или имах ресторант щях да се оглеждам за Ауди или БМВ. Но докато съм си в БГ - за мен Дачия и Шкода са марки номер 1 (най-вече заради цена качество и практичност).
  • #35
    20 rate up comment 1 rate down comment
    night_pz ( преди 14 години )
    ДАЧИЯ ползват старата техника на рено и нисан. А както знаем рено е една от марките обръщащи особено внимание на сигурността! Така че не смятам, че чисто нова дачия е по зле от 10-12 годишна немска кола на която гаранцията за еърбеците вече е изтекла и я се отворят, я не! Би си купил дачия, ако имах възможността! Преглъщаш някои глезотии за сметка на многократно занижена цена! Всеки си прави сам сметка, но ако оставим имиджа Дачия си правят доста добри коли за цената си!
  • #34
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Георги ( преди 14 години )
    Аз пък искам ти кажа, че и в оторизираните сервизи си плащаш като за оригинално, а в същото време ти слагат накладки които скърцат и стържат... така, че за теб важи поговорката "присмял се хърбел на щърбел", само такива като мен които сами си оправят автомобилите знаят какво има под тях .. и в тях ..
  • #33
    13 rate up comment 3 rate down comment
    петко ( преди 14 години )
    Бих искал да споделя със собствениците на прехвалените немски марки,че техните любими коли отдавна вече не са немски, а турски и китайски защото надали имат останала оригинална част по тях.Всичко е сменено по сервизите и нали са гъзари сте гъзари не ходите в оторизираните сервизи че било скъпо.Смях.аиде със здраве нищо лично