Вече година Saab не е под крилото на GM, като за да отпразнува своята независимост шведската марка пусна специална серия на 9-3 Convertible.
Какво обаче следва, какво ще показва Saab в близките години? Отговорът на този въпрос дава концепцията Saab PhoeniX, която представя новите, бъдещи дизайнерски насоки на марката.

Saab PhoeniX е изключително важен концепт за шведите, вероятно за това, те са се доверили на Jason Castriota, отговорник за формите на возила като Ferrari P4/5 by Pininfarina и Bertone Mantide.

Saab PhoeniX представлява футуристичен хечбек, показващ новият "Аeromotional" дизайнерски език на Saab. Шведите го описват като "визуално пресъздаване на аеродинамични принципи на проектиране и страст към иновациите, вдъхновили създателите на първата кола на Saab, култовата Ursaab".
Концептът използва отварящи се нагоре врати "тип чайка", зад които се крие също толкова футуристичен салон с 2+2 места.
.jpg)
Saab PhoeniX се задвижва от четирицилиндров изяло алуминиев турбо двигател с обем 1.6-литра, който генерира 200 к.с. Той отговаря за прения мост, а задните колела разчитат на електродвигател с мощност 34 к.с.
Така Saab PhoeniX разполага със задвижване към четирите колела (eXWD), без да използва никаква механична връзка между двата моста. Автомобилът е оборудван със start/stop система и система за регенериране на спирачната енергия. Потреблението на гориво е 5.0 литра на 100 км., а вредните емисии - 119 гр/км.

На борда на Saab PhoeniX присъстват системи като инфоразвлекателната платформа IQon, която използва Google Android.
Почти сигурно е че Saab PhoeniX няма да се превърне в сериен модел, но това не важи за технологиите, които представя. IQon например ще се предлага в колите на Saab още от следващата година. 



4