IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Над 1000 поръчки за Opel Ampera

Премиерата на модела ще се състои в Женева.

Над 1000 поръчки за Opel Ampera

На автомобилното изложение в Женева ще състои официалната премиера на електромобилът с удължен пробег - Opel Ampera. Въпреки, че до официалното представяне има повече от седмица, а до стартът на серийното производство - няколко месеца, поръчките на Ampera са вече факт, а броят им превишава 1000.

Както знаете, в България вече се предлагат няколко електрически коли. Те се задвижват от електромотор, който гарантира около 150 километра автономен пробег. При Ampera, пробегът на електроенергия е по-малък (около 80 км), но електрическото возило на Opel няма да спре, когато енергията на батериите свърши.

Когато заряда в литиево-йонните акумулатори (16 кВтч) на Ampera достигне критичния минимум, се включва бензинов двигател с вътрешно горене, който работи като генератор, и който може да удължи автономния пробег на модела до над 500 километра.

Opel Ampera разполага с мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 370 Нм. Ускорява от 0 до 100 км/ч за около девет секунди и позволява достигането на максимална скорост 161 км/ч.

Ampera също така предлага четири режима на движение - Normal, Sport, Mountain и City.

При първия режим (Normal), автомобилът работи стандартно - когато нивото на енергията в акумулаторите падне под определено равнище на работен заряд, Ampera автоматично преминава в режим на движение с удължен пробег, в който двигателят с вътрешно горене се включва самостоятелно с цел да генерира достатъчно електроенергия за заряд на акумулатора и продължаване на пътуването.

Режимът Sport, автоматично променя конфигурацията на настройка на педала на газта, осигурявайки по-бърза реакция на командите на водача. Той не предлага по-висока мощност, но осигурява по-чувствителна бързина на реакцията на автомобила спрямо желанията на човека зад волана.

Режимът Mountain автоматично променя настройките на системата за задвижване така, че да се осигури необходимата енергия за преодоляване на планински маршрути, където възможностите на конвенционалните електромобили могат да се окажат недостатъчни. Планинският режим позволява включване на бензиновия двигател при необходимост - преди акумулаторната батерия да достигне минималното си работно равнище на заряд

Режимът City адаптира управлението на енергията от акумулаторната батерия към изискванията на жителите на градските околности, пътуващи всекидневно на едни и същи разстояния. При него е възможно двигателят с вътрешно горене на Ampera да бъде включен веднага след избирането на този режим, например при движение по магистрала или дълга отсечка от първокласен път. В момента, в който режимът бъде изключен, бензиновият двигател преустановява работа и Ampera може да използва съхранения по този начин пълен заряд на акумулаторите за движение с максимален пробег изцяло на електрическа тяга при навлизане в градската зона или в райони с ограничено движение на превозни средства с по-високо от нулевото ниво на емисиите.

Електрическото возило с удължен пробег ще се предлага на еднаква цена в цяла Европа - около 42 900 eвро с вкл. ДДС.

0 от 500
  • #10
    12 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 14 години )
    бензинджията,не ставай смешен! Ако изключим цената, всички щяхме да караме я Ферари, я Ролс Ройс или направо щяхме да си вземем хеликоптери. Ако изключим цената веднага електромобилите отпадат. Нали идеята им е точно по-евтино придвижване. Тези коли имат смисъл само ако правителствата подпомагат закупуването и използването им. Иначе са абсолютен провал. По-надолу сметнах, че за същите пари си купуваш по-добра кола, че и бензина й за 200 000 км. По-изгодно е да караш голям бензинов двигател!
  • #9
    19 rate up comment 5 rate down comment
    бензинджията ( преди 14 години )
    И да добавя още нещо. Ако от Prius винаги ми се повръща, от тоя Опел винаги ми потичат лигите :) Толкова ли е трудно за Тойота да направят нещо подобно като дизайн?Сигурен съм, че половината от нас плюят хибридите не заради качествата им, а заради дизайнерите на Тойота!
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    бензинджията ( преди 14 години )
    Цената е единственият проблем на тоя автомобил. А батериите би трябвало да изтраят поне 150000 км, което е пробег, който се достига от малко собственици поради простата причина, че вече са се сдобили с нов автомобил. Колко от вас са минали с личния си автомобил 100 000 км без да го сменят? И аз съм съгласен, че засега това е най-смислената хибридна концепция. Жалко, че цената е толкова висока. Иначе нямаше да има 1000, а десет хиляди поръчки.
  • #7
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    бдещето не е в електрическите коли. Това е една нова нисша, която отдавна бе прескачана, заради многото минуси, тежка кола,малък пробег,бавно зареждане,големия обем заеман от батериите изяжда почти всичкото място за багаж. сега комбинацията ДВГ-двигател+ел.двигател е една още по-сложна система, с много повече неща за повреждане. Бъдещето отдавна се знае къде е. във Водородните клетки, водорода е навсякъде в неизчерпаеми количества а отпадъка от ауспуха е чиста вода.
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Колкото и да злобеят някои хора, на всички вече е ясно, че бъдещето не е на смърдящите и отровни дизелови горива и бензини. Мазутът вече е отровил половината от световния океан.
  • #5
    13 rate up comment 10 rate down comment
    ( преди 14 години )
    1000 ***! Нова кола Д клас (Мондео, Акорд, Мазда6, Вектра, Пасат, Лагуна, С5) струва около 50000 лева с доволно екстри. 200 000 км при среден разход от 8/100 - 16 000 литра х 2.5 лв = 40000 лева. Почти на цената на този тролей, при това половината е на разсрочено, безлихвено изплащане. Отделно - токът също не е без пари, а и какво става ако направим сметката за дизелов двигател!!! Рано им е още на тези творения да са изходни. Иначе схемата ми харесва, но дизайнът е зле!
  • #4
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    86000лв. ? за същите пари ще си купиш, А6,новата петица,Е-класа. И всичките тези автомобили ще са с по-добра динамика, повече комфорт,екстри,пробег,имидж... Че ще харчат по 4-5л. отгоре на 100км. едва ли ще е голям минус. Ако батериите се сменят на 100К км. и струват 3-4 бона то плюса от по-малкото изразходено гориво изчезва. А колата е сипатична, но цената я загрозява.
  • #3
    22 rate up comment 5 rate down comment
    pffff ( преди 14 години )
    Най-красивия и функционален хибрид на пазара! Това е мое мнение разбира се!
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    speed king ( преди 14 години )
    след две години....с амортизирани батерии,които и бз това са с цена колкото половината кола.Следващия собственик ще пати много сериозно,особено и след изтичането на гаранцията...
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    асддса ( преди 14 години )
    Красиво е харесва ми ... цената ми се струва малко височка... нищо след 2 години ще може да се купи на половин цена...