IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Над 1000 поръчки за Opel Ampera

Премиерата на модела ще се състои в Женева.

Над 1000 поръчки за Opel Ampera

На автомобилното изложение в Женева ще състои официалната премиера на електромобилът с удължен пробег - Opel Ampera. Въпреки, че до официалното представяне има повече от седмица, а до стартът на серийното производство - няколко месеца, поръчките на Ampera са вече факт, а броят им превишава 1000.

Както знаете, в България вече се предлагат няколко електрически коли. Те се задвижват от електромотор, който гарантира около 150 километра автономен пробег. При Ampera, пробегът на електроенергия е по-малък (около 80 км), но електрическото возило на Opel няма да спре, когато енергията на батериите свърши.

Когато заряда в литиево-йонните акумулатори (16 кВтч) на Ampera достигне критичния минимум, се включва бензинов двигател с вътрешно горене, който работи като генератор, и който може да удължи автономния пробег на модела до над 500 километра.

Opel Ampera разполага с мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 370 Нм. Ускорява от 0 до 100 км/ч за около девет секунди и позволява достигането на максимална скорост 161 км/ч.

Ampera също така предлага четири режима на движение - Normal, Sport, Mountain и City.

При първия режим (Normal), автомобилът работи стандартно - когато нивото на енергията в акумулаторите падне под определено равнище на работен заряд, Ampera автоматично преминава в режим на движение с удължен пробег, в който двигателят с вътрешно горене се включва самостоятелно с цел да генерира достатъчно електроенергия за заряд на акумулатора и продължаване на пътуването.

Режимът Sport, автоматично променя конфигурацията на настройка на педала на газта, осигурявайки по-бърза реакция на командите на водача. Той не предлага по-висока мощност, но осигурява по-чувствителна бързина на реакцията на автомобила спрямо желанията на човека зад волана.

Режимът Mountain автоматично променя настройките на системата за задвижване така, че да се осигури необходимата енергия за преодоляване на планински маршрути, където възможностите на конвенционалните електромобили могат да се окажат недостатъчни. Планинският режим позволява включване на бензиновия двигател при необходимост - преди акумулаторната батерия да достигне минималното си работно равнище на заряд

Режимът City адаптира управлението на енергията от акумулаторната батерия към изискванията на жителите на градските околности, пътуващи всекидневно на едни и същи разстояния. При него е възможно двигателят с вътрешно горене на Ampera да бъде включен веднага след избирането на този режим, например при движение по магистрала или дълга отсечка от първокласен път. В момента, в който режимът бъде изключен, бензиновият двигател преустановява работа и Ampera може да използва съхранения по този начин пълен заряд на акумулаторите за движение с максимален пробег изцяло на електрическа тяга при навлизане в градската зона или в райони с ограничено движение на превозни средства с по-високо от нулевото ниво на емисиите.

Електрическото возило с удължен пробег ще се предлага на еднаква цена в цяла Европа - около 42 900 eвро с вкл. ДДС.

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    :d ( преди 14 години )
    porednata ot tipa "kolata na batman" :D
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Opela e super kato dizain, ako moje bez tok molia!
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Коки ( преди 14 години )
    Като дизайн е повече от добре, в пъти по-добре от Приус! Но цената си я бива и ако се направи равносметка, един умерен дизел в същия клас е много по-изгоден.
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Е, то и електроенергията е свързана главно с цената на горивата на тоя етап. Та, че... И нали не си мислиш, че ще скочат само цените на горивата, а всичко останало ще си стои на старата цена? Дори най-простото повишение цените на хранителните продукти ще доведе до инфлация, която от своя страна в нормалните държави ще повлече и заплатите след себе си. Но ти може би се надяваш, че останалият свят не е като ЧЕС и Е-ОН?
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    G ( преди 14 години )
    Samo komentari davate bez da se zamislite, 4e benzina samo za den se e poka4il stra6no mnogo, samo zaradi razmiricite v Libya. Ako taka prodalgava ste vidite po skoro nugdata ot takiva koli, a sasto taka kogato pove4e proizvoditeli navlezat v tozi segment cenata ste padne drasti4no. Do kraq na godinata i drugi marki ste pusnat na pazara podobni koli, taka ste se sazdade pove4e konkurencia i taka ste ima polza za klientite. Otnosno za Amperata,ami nai dobroto na pazara, a parvite vinagi pe4elqt.
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Кольо ръждата ( преди 14 години )
    До плагиатора под мен. Само не разбрах ти ли си най-тъпия че не можа едно име да си измислиш сам? Май оня по доло излезе прав Миризма, пак си се разсмърдял, нещо май няма новини за евтините кошници на Хюндай и Киа и почна да кендзаш в другите статии. Миризлив няма смисъл да пишеш от чужди имена.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    бай Кольо ръждата ( преди 14 години )
    И в продължение към долния коментар - не сме ние най- големите тарикати, а ония на Запад да са е*ати балъците. Хората си смятат и в случая са го сметнали много добре. А това, че ако в България си купиш електромобил, ще си го платиш изцяло и, за момента, няма да получиш никакви привилегии, си е само наш проблем.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    бай Кольо ръждата ( преди 14 години )
    И аз да добавя нещо, четейки някои от коментарите. Цената на колата е около 42 900 Евро, но в нормалните държави (не в България, естествено), при покупка на електромобил държавата поема една немалка част от тази сума. Сметката е проста - всяка по-развита държава си произвежда сама тока (Франция има 8 АЕЦ) и като се движиш с електромобил, подпомагаш директно икономиката. Така че германецът или който и да е европеец (не българин) не плаща 42 900 Е за Ампера, а значително по-малко.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Erik ( преди 14 години )
    mirizmata pak se e razsmardial! niakvi smetki pravi, iz4isliava, filosofstva...toia forum stana paravan za otrepki. FAKT
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бензинджията ( преди 14 години )
    Прав си, така е. Просто казах, че ако тая кола примерно се предлагаше с 5000 евро над конглокентите с бензинови мотори, щеше наистина да има успех. Явно обаче производителите на тоя етап смятат да изкярят колкото се може повече от ентусиазираните еколози :). По моите сметки обаче, дори бензиновият автомобил е по-изгоден от дизеловия, заради предимството в цената и застраховките. Естествено, става въпрос за личен автомобил, който изминава годишно 10-15 000 км и е не по-голям от Голф или Фокус.