Това е решено, след като около 40 купувачи са изявили готовност да заплатят 400 000 евро за New Stratos.

Майкъл Стошек, човекът който стои зад възродената Lancia Stratos и финансира проекта, заявява че вече са му се обадили около 40 души, решени да закупят автомобила и сега се подготвя първа относително къса серия от новата Lancia Stratos. Ако се появят нови купувачи, ситуацията може да се промени и производството да се увеличи, казва Стошек.
Все още обаче, не е решено кой ще прави модерния Stratos. Знае се, че интерес проявява ателието Pininfarina, но според Сташек има и други кандидати.

Новата Lancia Stratos ще се прави на базата на Ferrari F430 Scuderia. New Stratos има дължина 4 181 мм, широчина 1 971 мм и височина 1 240 мм. Разстоянието между осите на автомобила е 2 400 мм. В сравнение с „донора” Ferrari F430 Scuderia, каросерията на New Stratos е по-къса с 330 мм, като така се запазват пропорциите на оригиналния Stratos.
New Stratos е с 80 кг по-лек от версията на Ferrari. Мощността на двигателя с 8 цилиндъра и обем 4308 cm3 е повишен от 375 kW на 397 kW при 8200 об/мин. Максималният въртящ момент при новия Stratos е 519 Nm при 3750 об8мин. Ускорението от 0 до100 km/h е за 3.3 секунди, от 0 до 200 км/час за 9.7 секунди.

New Stratos има максимлна скорост от 274 км/час. Това изглежда относително малко, но създателите на автомобила заявяват, че са поставили ударението върху ускорението, а не на максималната скорост.
Оригиналната Lancia Stratos се появява през 1970 година като дизайнерска студия. След две години се появява и серийната версия, която е била с двигател 2.5 V6 от Ferrari Dino. Lancia пуска и турбоверсия за състезателен Stratos, но в кройна сметка избира атмосферен двигател. Фирмата произвежда 500 броя от Stratos, а от 1974 до 1976 година е световен рали шампион с този автомобил.


1