Първият месец на 2011 година регистрира увеличено търсене на нови возила в България, в сравнение със същия месец на миналата година.
Най-търсени през месеца са били автомобилите на Volkswagen, от които са продадени 197 бройки. Така немската марка се превръща в най-продавана за първия месец на година, регистрирайки ръст от 126%, спрямо януари 2010 година.
Второто място е за лидера от 2010 година - Toyota. Японците са реализирали 144 продажби през януари 2011 година, което представлява ръст от 100%, спрямо същия период на миналата година.
На трето място се нарежда Peugeot със 132 сделки, а четвъртото и петото място са съответно за Dacia (106) и Ford (105).
През януари 2011 година са продадени общо 1543 нови леки и товарни коли и автобуси, което е с 26,9% повече от 2010 година, когато са реализирани 1215 продажби.
Месецът е добър, но е все още далеч от нивата от 2008 година. Тогава, през първия месец на година бяха реализирани 4309 продажби или с около 64% повече от същия период на тази година.
При товарните автомобили и автобусите, лидер по продажби е Mercedes с 56 сделки, следван от Scania с 11. Продажбите в този сектор възлизат на 79 бройки.
При мотоциклетите са реализирани 12 продажби през месец януари. Това обаче представлява ръст от 533%, спрямо януари на 2010 година, когато сделките са били едва три. При двуколесните най-добре се представя Suzuki с 9 продажби, следван от Peugeot с 5, и Honda и BMW с по 2 продажби.


19