IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Култовият модел Land Cruiser на Toyota стана на 60 години

Вероятно един от най-известните автомобили на Toyota, SUV моделът Land Cruiser стана на 60 години.

Култовият модел Land Cruiser на Toyota стана на 60 години
По този повод фирмата пусна две специални модификации, наречени Prado и 200. По външен вид двете специални юбилейни серии могат да се различат от стандартния модел само по малките табелки с надпис „60th Anniversary”, както и по хромираните накрайници на ауспуха и рамките на фаровете за мъгла.
 
 
Специалната серия на Toyota Land Cruiser Prado се предлага само с най-богатото оборудване за модела – тризонален климатроник, три реда кресла, кожен интериор, подгряване на седалките, сензор за дъжд, тонирани задни стъкла, 18 цолови лети джанти и др.
 
За модификацията обозначена с индекс 200 са добавени и DVD-плейър с монтирани монитори за пътниците на задните кресла, черен кожен салон и хромирани предпазни кори на задната част на каросерията. Засега юбилейните версии се продават само на британския пазар, но скоро ще се появят и на други пазари в Европа. Цената в Англия на версия Prado започва от около 50 000 паунда (около 115 000 лева), а на Toyota Land Cruiser 200 от 62 000 паунда (около 142 000 лева).
 
 
Toyota Land Cruiser започва своята история от модел BJ, появил се на пазара през 1951 година, като е произведен на основата на пикап първоначално създаден за армията. Само 6 месеца след пускането му на пазара, автомобилът поставя рекорд, като се изкачва на планината Фуджи до височина от 2500 метра.
 
 
След това полицията в Япония включва Toyota BJ в своя автомобилен парк. През 1954 се появява новият модел Type 25 BJ с името Land Cruiser, което се използва и до днес.
 
 
Само през последните десет години в 188 страни по света са продадени над пет милиона броя от Toyota Land Cruiser.
 
 
 
 
0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Do Lexus ( преди 14 години )
    Skrii se be lexus. Tova ne e nai prodavaniat off-road avtom. Sveri si casovnika. Pri tova posledniat model e palna skrab. Spri da se zombira6 s tezi kalaqski.
  • #14
    16 rate up comment 6 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Най-истинският СУВ за тежки терени си остава Ланд Круизер. Това е най-продаваният СУВ в света. Цените му не са случайни с оглед качествата на тези здрави и проходими машини. Там няма лигавщини. Неоправдано дадени пари са за смешните пластамсови паркетници с гумено окачване като X5,Q7,ML,които не оправдават целта си,нито цената си.
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Еми всеки според възможностите.Нива-та е супер за такива места,където живееш.Комфорта и е 0,лесно се обръща,много гори,много гние и постоянно има нещо за правене.УАЗ е по-удачен вариант според мен при ограничен бюджет,а най-доброто в случая за без пари е Сузуки Витара.Много корава машина,лесна поддръжка и малко гори.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 14 години )
    За жалост се намирам точно в такъв район. Направо си мечтая за апартамент в младост и х5 отпред :) Това напълно чесно :) а иначе в семейството имаме НИВА за подобните споменти от теб операции,която си има много минуси ,но ако е с прилични гуми и без сложни системи за блокаж и прочие се справя. Нямам нищо против Крусъра, просто казвам че е скъп. Това е :)
  • #11
    20 rate up comment 2 rate down comment
    до: 123 ( преди 14 години )
    Абе човек,ако ти трябва паркетник си купуваш такъв.Ако ти трябва истински проходима машина си вземаш Land Cruiser или Nissan Patrol.Това няма как да го разбереш от апартамента в Младост да речем.Ако обаче живееш някъде из планинските райони друга песен ще пееш.Там комфорта на х5 и МЛ няма да ти върши работа,като закъсаш в някоя преспа и да чакаш пролетта да дойде и да стопи снега пък барем излезеш.Говорим за машини,които ще те измъкнат от трудна ситуация,а понякога и живот ще спасят...
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Pajero-то не съм го забравил,а умишлено не го включих,защото нещата са много на кантар.Добър е да,но не на истински тежък off-road,а ако нещо му се счупи(което рано или късно става)жална ти майка.Цените са много по-високи от останалите.Не ми харесва политиката на Mitsubishi да ти продават нещо на конглокентна цена,а после да ти смъкват кожата.
  • #9
    9 rate up comment 10 rate down comment
    123 ( преди 14 години )
    Единствения проблем ми се струва цената. Вярно е че като цяло цените на автомобилите растат. Все пак едно Поло добре оборудвано струва 30 000 +, но 130 000 лв за Тойота си е цифра , пък била тя и безпорно нелошия Крузър. Вярно е че х5 и МЛ са паркетни джипове, но цените има са в същия диапазон ,а все пак са си премиум марки и това си личи по много неща.
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Rope ( преди 14 години )
    Евала им за маркетинга. Иначе обикновен си автомобил с висока проходимост. Нито по технология, нито по нещо друго се отличава от масовия клас. Всъщност то марката си е там, така че право в целта!
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ако търсиш поведение на пътя си има "паркетни джипове". Идеята на Land Cruiser е друга. За вървежа не мога да опонирам тъй като не съм карал това нещо :)
  • #6
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Ипо ( преди 14 години )
    И аз много го харесвах и мислех, че е най-добри сред т.н. "джипове", но скоро правих тестдрайв на последния им модел - топ оборудване и дизелов двигател 3.0 литра. Пълна скръб за мое удивление!!!Двигатела е твърде слаб за това купе,вътре е като правен с тесла, а поведението на пътя - очаквах повече. За цената няма да коментирам - 130 хил. лв. без ДДС. "Совите не са това което са ВЕЧЕ!"