Това ще стане след две години, съобщава изданието Automotive News Europe, като цитира изявление на Председателят на Съвета на директорите на марката, Фердинад Пих.
„Искаме да произвеждаме този автомобил серийно, като това ще стане от 2013 г.”, казва Пих в Катар. От своя страна шефът на концерна Volkswagen, Мартин Винтеркорн добавя, че първоначално този модел ще се продава в Европа (най-рано в Германия), а след това ще се предлага и в САЩ и Китай.

Първоначално XL1 ще бъде произведен в по-къса серия от около 100 автомобила. Сега шефовете на фирмата обсъждали къде да се сглобява колата – във Волфсбург или в Дрезден.
В Катар Пих отказа да назове приблизителна цена на автомобила, като заяви, че за това е все още твърде рано.
Да напомним, че автомобилът представен в Катар е с хибридна система включваща двуцилиндров дизелов двигател с мощност 48 к.с. и електромотор с мощност 27 к.с.
Движението се предава чрез роботизирана трансмисия със седем степени и два съединителя. Акумулаторите са линиево-йонни. Средният разход на гориво обявен от производителите е 0.9 литра на 100 км. Вредните емисии са 24 г/км. Максималната му скорост е ограничена електронно до 160 км/час.
Само на електроенергия колата може да измине с едно зареждане до 35 км.


5