IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Във Ford искат да стигнат VW по нисък разход на гориво

Ford обяви програма, според която ще постигне среден разход на гориво равен на този при Bluemotion моделите на VW.

Във Ford искат да стигнат VW по нисък разход на гориво
Според Дерек Кюзак (Derek Kuzak), шефът отговарящ за глобалните модели на Ford, това ще се постигне с внимание към детайлите на автомобила.
 
 
Контрол на собственото тегло на колата, ниско съпротивление при движение, подобрена аеродинамика и нови по-ефективни двигатели са в основата на програмата на Ford.
 
Във Ford неслучайно си поставят за цел да повторят постиженията на VW, които са лидери в това отношение. Наскоро от Volkswagen показаха супер ефективна версия на Polo Bluemotion, която е с двигател с обем 1.2 литра и мощност 74 к.с. В комбинация с технологии stop-start и регенерация на енергията използвана от спирачката, този автомобил предлага среден разход на гориво от 3.3 литра на 100 км и вредни емисии СО2 от 87 г/км.
 
Това е подобрение спрямо предишната версия Polo BlueMotion с 12% при разхода на гориво и 15% при вредните емисии.
0 от 500
  • #29
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    До тоя който пише че нямало смисъл от такива двигатели, били по-скъпи и никой не ги копувал. Точно това се търси на Европейските пазари. Там броят по 2 евра на литър нафта. Ако колата ти е със среден разход 6-7 литра, а си вземеш Пасат като тоя който харчел по 3л. средно. и ако навърташ по 50К километра годишно за година спестяваш от гориво ако сложим средно 4л. разлика на 100км. прави 2000л. годишно или 4000 евро. Като навъртиш за 6г. 300 000км. и си спестил 24000евро, направо за още един Пасат
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ ( преди 14 години )
    Анонимен, не съвсем далеч от истината. "Новият" Пасат ми се стори малко по-дълъг и малко по-широк. Пък то се оказа, че с дизайнерски похват и промяна на някои детайли, Валтер Де Силва е постигнл само оптична илюзия. Всъщност платформата, междуосието, следата и окачването са едни и същи. Само дето всички дизелаци са БлуМоушън и цената е по-ниска.
  • #27
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Като чета коментарите дотук и си викам - те много икономични тези фордове бе! А как са недооценени от масовия купувач в България! Но все пак ако всички мислят различно от теб, а само ти мислиш че Форд са супер, в кой телевизор е грешката? ;)
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ti ( преди 14 години )
    Поздрав и на тебе
  • #25
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    iskat ama ste se nadriskat xxaxaxaxaxa pozdrav na vsichki glupaci v toq sayt !
  • #24
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Бъчваря ( преди 14 години )
    Вчера в една статия стана дума за това, че новите мотори с принудително пълнене на Хюндай/Киа дават разход под 8 л/100 км и мощност близо 300 к.с. Техниката напредва и някои от вас живеят още в миналото с техните 45 дизелови магарета. БМВ, Мерцедес, Фолксваген...също показаха мотори с около и над 300 к.с. и разход между 7 и 8 л/100 км бензин. От тая гледна точка Мондео с 240 к.с. и 7.7 л бензин/100 км изглежда леко архаично. Не, че от Форд не могат да форсират мотора до 300 к.с. и да запазят разхода на гориво де. Просто технологиите се развиват и който изостане, губи.
  • #23
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ,аз много добре го знам къде е Мегана, но я сравни междуосието и ширината на Пасат с тези на Меган и Фокус. На Пасата само дължината му съответства на класа, иначе дори с някои важни размери е по-малък от по-ниския клас. Фолксваген са измамници!!!
  • #22
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Бъчваря ( преди 14 години )
    Към анонимния, дето не знае с каква скорост да кара, за да постигне тоя разход. От досетки години по света има стандарти, които показват разходът на гориво на стенд. В реалността може да се доближиш до тоя разход или да го надминеш, но при определени условия, известни само на майсторите карачи. :P За останалите +2 литра отгоре.
  • #21
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Бъчваря ( преди 14 години )
    В теста на АБ , в който участваха Фиеста, Поло, C3, 207 и Корса, Фордът се оказа по-икономичен от всички със своите 4.3 л/100 км. Blue Motion Полото бе с 4.5 л/100 км, французите показаха 4.7, а Опел се задоволи с 4.8 л/100 км. Все пак това бе Поло със Start-Stop система, оптимизирана аеродинамика , но без гуми с ниско съпротивление. При останалите пък няма Start-Stop система. Другият модел на Форд - Focus Econetik се задоволи само с 4.5 л/100 км при сравнението с Golf Bluemotion, Astra EcoFlex, Octavia Greenline и Leon Ecomotive. Това бе равен резултат с Голф. Останалите имаха разход от 4.8 до 5 л/100 км. При още едно сравнение дизеловото Мондео комби със 140 к.с. бе с разход от 5.9 л/100 км. Конглокентите му бяха отзад. Passat 6.2 l/100 km, Superb 6.3 l/100 km и Insignia 6.4 л/100 км. Така като гледам от тия три сравнения, дизеловите мотори на Форд са най-икономични. Друг е въпросът, че Форд не използват във Фиеста Start-Stop система, както и система за регенериране на спирачната енергия. Задоволяват се само с по-нисък клиренс, по-дълги предавателни отношения, различни настройки на мотора, гуми с ниско съпротивление и система за подсказване момента на превключване. При Focus Econetic има и Start-Stop, но там АБ оплюха Форд заради небалансираността на окачването и големият спирачен път заради гумите с ниско съпротивление. Явно от Форд се стремят да сложат всички налични на пазара системи за икономия в своите модели, както и да подобрят икономичността на моторите си. Затова и искат да настигнат Фолксваген на хартия, макар в реалността моделите им да не отстъпват или дори да са по-икономични. Обаче човек като чуе 3.3 л/100 км ...
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ ( преди 14 години )
    Анонимен, Меган хечбек е в класа на Гоуфо, Меган седан е като Джетата Лагуната е горе-долу като Пасатора.