IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

75 години от първия дизелов лек автомобил

Първият сериен дизелов лек автомобил стана на 75 години.

75 години от първия дизелов лек автомобил
Това е Mercedes-Benz 260 D, модел, който е бил представен на международна мотоциклетна изложба през февруари 1936 година в Берлин. До 1940 година са били продадени около 1967 броя от дизеловия автомобил.
 
 
Интересно е, че таксита модел 260 D са се движели в Германия чак до 50-те години но миналия век. Mercedes-Benz 260 D е с четирицилиндров дизелов двигател с обем от 2.6 литра и мощност 45 к.с. при 3200 об/мин.
 
Двигателят е работел с горивна помпа специално разработена за модела от Bosch. Средният разход на гориво е бил 9 литра на 100 км., а с едно зареждане колата е изминавала 400 км.
 
От 1937 автомобилът е бил подобрен и е изминавал с един резервоар 500 км. За сравнение бензиновият Mercedes-Benz 200 е имал среден разход от 13 литра на 100 км.
 
През септември 1936 г., Mercedes-Benz представя и версия Pullman и кабриолет на дизеловия си автомобил. След това се пуска модернизирана версия 240 D, която е с нова скоростна кутия, има по-широка предна и задна следа и увеличен обем на резервоара от 38 на 50 литра.
 
След Втората световна война, през 1949 г. фирмата пуска изцяло нов модел обозначен като 170 D. Той е с четирицилиндров двигател с обем 1.7 литра. През 1974 се появява първият дизелов двигател на Mercedes с пет цилиндъра и обем 3.0 литра. През 1997 се появява за първи път и дизелов двигател със системата common-rail (C 220 CDI).
 
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Класика ( преди 13 години )
    до:АЗМерси за информацията!Приятна вечер!-и весела,щастлива..:)
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    A3 ( преди 13 години )
    Emi da,pusnat e seriino ot ako ne me luje pametta 2,3 godini.Noviq Forester e s 2.0 boxer diesel daje otzad si pi6e BOXER DIESEL.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Класика ( преди 13 години )
    до:АЗДа колега за него говоря.Хубаво,че знаеш!Но не съм се интересувал дали го пуснаха серийно.Ти нещо знаеш ли по въпроса?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    A3 ( преди 13 години )
    Abe Sava samo da dobavq,4e Subaru we4e imat dizel,dokolkoto si spomnqm daje e boxer-2,0 150 PS
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Класика ( преди 13 години )
    През 1933 година Порше който изпитва вече завършената Костенурка и се е спрял на боксера,разработва в "локалния:си проект и дизелов двигател.Но бил тежък и Порше нямал много време да го експерементира,защото предстояло изпитанието на прототипа,превърнал се по съсно в понятието за автомобил,пред комисията.Говоря за Костенурката.От Даймлер Бенц които също имали планове по отношение на дизела се свързали с Порше и той им довършил проекта.Порше който не харесвал редовия двигател-дизел,създал ДИЗЕЛ-БОКСЕР на базата на двигателя на Костенурката!!!Дал лиценза на Даймлер и те произвели този модел който виждате!Той се върнал към дизел-боксера който бил проект 504и по пистата излезнала:ПЪРВАТА КОСТЕНУРКА-ДИЗЕЛ !!!!!!!!Така,че всичко идва от Порше и ПЪРВАТА КОЛА ДИЗЕЛ КОЯТО ТРЪГНАЛА САМОСТОЯТЕЛНО Е КОСТЕНУРКАТА!!!!!След като французите го арестували Порше замразил проекта,за да създаде копието на Костенурката Рено 4 !Рено 4 качило Рено на гребена на вълната с милиони продажби!!!Французите го пуснали заради тази блестяща кола!През 1951 година,за да отбележат 50 годишнината на Порше ,доразвиват проект 505 който става проект 508.Новият дизелов двигател за Костенурката бил на базата на двигател на Порше 1,8.Тогавашния шеф на отдел развитие Хелмут Бот се свързва инженера на ВайсахРоберт Биндер и заедно с Порше довършват новия двигател.Разбира се,пак участва и Bosch с нафтовата си помпа.На таблото е добавено окото за подгряване на свещите,така както Порше го е запланувал и го е дал за Mercedes-Benz 260 D.Леглата на лагерите които са променени и усилени още през 1933г.за да издържат на дизеловия двигател са взети наготово за проекта,защото още тогава били замислени гениално!Отказват се,заради нечуваните продажби на ЛЕГЕНДАРНАТА КОЛА и заради това,че тя харчела малко!!!!По късно двигателя се използвал за Трактори!През 2000 година Субару който веднъж вече взима лиценза от Порше от Костенурката и правят боксер двигател,който го използват и до днес,се договарят с Фолксваген за дизеловата Костенурка,взимат проекта и създават техния Боксер дизел!Тази година или другата ще има ДИЗЕЛОВО СУБАРУ.Приятна вечер!
  • #8
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 13 години )
    До аз:Патента след това не е "взет" от БМВ, а е продаден на Бош, които държат правата и до днес. А в статията се казва просто кога е бил произведен първият комън-рейл Мерцедес, никъде не пише че те са го създали.
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    A3 ( преди 13 години )
    Ne moje6 li da 4ete6 be kolega,napisali sa,4e prez 1997 godina se poqwqwa purwiqt Benz s common rail,nikoi ne kazwa,4e Benza sa izmislili common-raila!!!!AMAN OT WAS BE SAMO GLEDATE KAKWO DA PRO4ETETE I DA WIDITE ZA DA SE ZAQDETE.
  • #6
    10 rate up comment 8 rate down comment
    аз ( преди 13 години )
    само дето тва е пълна лъжа за първия комън реал двигател, той е разработен от ФИАТ и се слага първо на алфа 156, след това патента е взет от БМВ и после Мерцедес, аре малко проучете първо и после пишете статий !
  • #5
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хаха, Мерцедес са измислили дизела толкова, колкото са измислили и ABS-а. Прави разлика между изобретил и внедрил за първи път. Много ясно, че луксозната марка ще си позволява да въвежда първа някои нови (разбирай скъпи) технологии. Кой да ги въведе, Опел ли? Как ще си продадат колата?
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Atanas ( преди 13 години )
    sory Jorka ama az sym ateist...a 6to se otnasq do MB, se6tam se i za po-4udni koli ot tehnite.sory za latinicata