При това не сама на пазарите в Европа и Азия, но също така и в САЩ. Азиатските производители са подготвили доста нови модели в компактния и субкомпактния клас, включително нови версии на Honda Civic, Toyota Prius и изцяло новия Hyundai Veloster.
Този път обаче, тези традиционни производители на малки автомобили ще се сблъскат с жестока конкуренция от американски производители, които смело навлизат в този доскоро нетипичен за тях сегмент от пазара. General Motors Co. показа малкия Chevrolet Sonic, Ford Motor Co. ще конкурира другите с новия Ford Focus, Chrysler Group ще произвежда и мини автомобила Fiat 500.
Прогнозите са производството на малки автомобили да расте в САЩ с бързи темпове, особено ако цените на бензина растат също така бързо.
Наред с това, стандартите за разход на гориво при новите автомобил в САЩ ще стават все по-строги. В същото време в производството на малки автомобили се впускат и производителите на луксозни автомобили. Lexus пуска хибридния хечбек CT 200h, Audi e с А1, BMW подготвя компактни модели с предно предаване, дори Aston Martin пуска мини автомобил.
Парадоксално, но конкуренцията не помага на цените на малките автомобили, които на пазара в САЩ имат все по-високи цени. Chevrolet Cruze, например ще има с 8% по-висока цена през 2011 в сравнение с миналата година, позиционираният в същия сегмент Hyundai Elantra ще се продава от този месец с подобна на Cruze цена. Дори малката Fiesta има версии в САЩ на цена надхвърляща 23 000 долара. При луксозните марки цените на малките автомобили са естествено още по-високи.