IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България и пазарът на автомобили 2010

Кой продаде най-много и колко точно.

България и пазарът на автомобили 2010

България - Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) сочи, че за периода от януари до края на декември 2010 г. са реализирани продажби на общо 18 820 нови леки автомобила, пише investor.bg

Това представлява сериозен спад с над 25%, спрямо предходната, кризисна 2009 година. Тогава са продадени 25 705 нови коли, а година преди това, през 2008-ма - над 50 000. Така след девет години на постоянен растеж (от 2000 до 2008 година), следват две години на отрезвяване и драматичен спад с над 60 на сто.

Най-продаваните у нас автомобили отново са с марката Toyota, като реализираните продажби са общо 1906. Това отрежда на марката пазарен дял от 10,1 на сто от общите продажби. Резултатът е с цели 32% по-нисък спрямо 2009 година, когато от марката са били продадени 2820 коли, а пазарният дял е бил 11 на сто.

Интересен пробив се наблюдава при Ford, като за цялата 2010 година от марката са били продадени 1717 коли, което е спад с 15,4 на сто спрямо предходната година. Въпреки това Ford се издига до втората най-продавана марка, достигайки пазарен дял от 9,1 на сто.

По пътя към второто място Ford измества Opel (спад на продажбите от 49,3% на годишна база), Peugeot (-33,4 на сто) и Volkswagen (-25,2 на сто).

Общо от 10 марки са били продадени по над 1000 нови автомобила, но нито една от тях не е могла да прескочи границата от 2000 продажби. За сравнение през 2009 година общо 9 марки са имали над 1000 продажби, като при пет от тях е била надмината бройката от 2000.

Продажби 2010 / България ТОП 10

01. Toyota - 1906
02. Ford - 1717
03. Volkswagen - 1684
04. Peugeot - 1508
05. Skoda - 1381
06. Dacia - 1325
07. Citroen - 1123
08. Opel - 1110
09. Chevrolet - 1068
10. Renault - 1055


*Данните на ААП не обхващат всички продадени в страната нови превозни средства, тъй като някои вносители не са нейни членове.

**Таблицата показва продажбите на автомобили, автобуси, камиони и мотоциклети в България за периода 1992-2010 година

0 от 500