След няколкогодишно отсъствие Porsche се завърна на автомобилното изложение в Детройт със спортиста 918 RSR Coupe. Немците бяха обещали "ефектен модел" и определено спазиха обещанието си.
Porsche 918 RSR Coupe съчетава в себе си формите на представения през миналата година 918 Spyder и технологията на суперспортиста 911 GT3 R Hybrid.
Представеният преди броени часове в Детройт автомобил е част от програмата "Porsche Intelligent Performance" (Интелигентна ефективност) и използва хибридна система от F1 болидите на Williams, съчетаваща мощен бензинов агрегат и два електрически двигателя.
Хибридната система се различава от масово използваните в днешно време. Тя не се нуждае от батерии, а използва маховик, позициониран на мястото на пасажерското място. Той "събира" кинетичната енергия при спиране, като може да се върти с 36 000 об/мин.
Чрез натискането на бутон се доставя мощност от 204 к.с., за около 6-8 секунди, която се предава към електрическите двигатели, задвижващи предните колела.
Тези двигатели подпомагат позиционираният в задната част бензинов агрегат с мощност 563 к.с. при 10 300 об/мин, който задвижва задните колела. От Porsche все още не са съобщили подробности за този двигател, но можем да бъдем почти сигурни, че става дума за V8 двигателя с обем 3.4 литра, познат от 918 Spyder.
Общата мощност на Porsche 918 RSR Coupe достига 767 к.с., но към момента не се споменават каквито и да било динамични показатели.
Автомобилът е означен с номер 22 в чест на победата на пилотите на Porsche Dr. Helmut Marko и Gijs van Lennep, които през 1971 година пресякоха първи финала на състезанието 24-те часа на Льо Ман. Тогава тяхното Porsche 917 измина 5335.313 километра със средна скорост 222.304 км/ч.
Според запознати е възможно да видим продуктова версия на Porsche 918 RSR Coupe още през 2012 година. Очакваната цена е €500,000.


0