Очакваната премиера на автомобила ще бъде във Франкфурт тази есен. Главната новост разбира се, вече е известна. Сегашният атмосферен двигател V10 ще бъде заместен от би-турбо V8 с обем 4.4 литра.

Очакваната максимална мощност е около 570 к.с. Така бъдещият F10M M5, ще има по-висока мощност от сегашния със 70 к.с. По-висок ще бъде и максималният въртящ момент, като при X5 M и X6 M, които са със същия двигател, той е 679 Nm или със 159 Nm повече от сегашния М5.

В момента „най-горещата” версия на „петицата” е Alpina B5 Biturbo. Тази версия е също с би-турбо V8, но при него изпускателната система ще се различава от тази при М5. Наред с това, при М5 ще се използва трансмисията с два съединителя, докато при B5 се монтира автомат с осем степени. М5 ще има и технологията stop-start за да се подобрят разхода и равнището на вредни емисии.

Новият М5 ще бъде показан във Франкфурт, но все още не е ясно дали там ще покажат някаква концепция или направо серийния модел. От Баварската фирма обаче обещават, продажбите на новото BMW M5 в Европа ще започнат преди края на тази година.


0