Това е главният извод от изследване на учени от Медицинския университет в Сент Луис, щата Мисури, САЩ, пише британският вестник The Telegraph.
Изследването се е съсредоточило върху равнището на шум в кабриолета, като са изследвани открити версии на Porsche, Saab, Nissan и Ford, които са се движели със скорост от 55 до 75 мили в час (от 88 до 120 км/час). Без значение с какви двигатели е кабриолетът, шумът на който е подложен водача е постоянен и на едно и също равнище.

При движение със скорост 88 км/час той е 85 децибела. Подобен шум е съпоставим с този на строителна площадка и равнището се счита за опасно за здравето.
При движение със скорост 120 км/час равнището на шум е 100 децибела, което при по-дълги пътувания може да наруши слуха на водача сериозно.
При движение със скорост над 120 км/час шумът е съпоставим с този от реактивен самолет. Изследването е правено при изключено радио и изключен климатик, при хубаво време.
Музиката в колата, разговорите с другите пътници или силния вятър, усилват равнището на шума още повече.
Според учените от американския университет, за да се минимизират рисковете за здравето водачът трябва да управлява кабриото с не повече от 83-84 км/час.
Безопасен за хората се счита шум с равнище до 75 децибела.


3