Те ще бъдат преки конкуренти на Audi A3. Версиите с предаване на движението към предните колела ще бъдат с новите трицилиндрови двигатели на BMW, което ще ги прави и високо екологични.
Моделите са наречени с кодовото име UKL (от немското Unter Klasse) и ще се правят на модифицираната платформа за предно предаване на Mini Countryman. Това ще бъдат традиционна версия хечбек с пет врати и спортно комби. Планира се продажбите им в Европа да започнат от лятото на 2013 година.

Този проект е съвсем различен и няма нищо общо с проекта MegaCity Vehicle. Новото поколение на 1-series ще включва хечбек с три врати, хечбек с пет врати, купе и кабриолет, като всички те ще бъдат с традиционното за марката задно предаване. Към тях ще бъдат прибавени и хечбек с пет врати и комби, които обаче ще бъдат на различна платформа и с предно предаване.
Тяхното предназначение ще бъде доста по-различно от това на останалите модели от новата 1-series, които ще са със задно предаване. Основната разлика на UKL е, че двигателите ще са монтирани напречно, а не надлъжно, както при останалите модели.
Липсата на тунел преминаващ надлъжно през каросерията, който е характерен за моделите със задно предаване, ще позволи да се постигне по-практичен и просторен интериор. Това позволява да се променят основни пропорции в автомобила, като предната колонка е изместена още по-напред. Това отново позволява да се постигне увеличаване на обема на интериора, което ще помогне да се конкурират модели като Volkswagen Golf и Audi A3. Бъдещият BMW UKL ще има изнесено по-напред челно стъкло, което ще позволи да се увеличи размера на вратите.
Новите трицилиндрови бензинови и дизелови двигатели, сега разработвани с кодовото име N37 и N38, ще имат обем от 1.5 литра. Те са конструирани като модулни и ще могат да използват части от другите традиционни двигатели на BMW. Моделите с предно предаване ще използват и четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели с обем 2.0 литра.
За разлика от „роднините” със задно предаване, 1-series UKL няма да използват двигатели с 6 цилиндъра, които са конструирани изключително за надлъжно монтиране. Това обаче не означава, че моделите с предно предаване няма да имат динамика. В Баварската фирма планират „ti” версия с двулитров бензинов двигател с мощност 220 к.с.


0