Този автомобил е бил одобрен за разработка в средата на 2009 година, тестването е започнало от лятото на тази година, а първите изпитания на писта са били в края на миналия месец.

В сравнение със своя предшественик, новият болид на Audi за Льо Ман, наречен R18, има изцяло нова закрита каросерия, в чиято основа е карбонова монококова конструкция.

„В бъдеще аеродинамиката ще стане още по-важна за състезанието в Льо Ман. В този смисъл закритата каросерия има голямо значение и носи преимущество, това потвърдиха и тестовете ни на писта”, казва шефът на Audi Motorsport, Волфганг Улрих.

Фаровете на автомобила са изцяло диодни, като дневните диодни светлини имат формата на единица („1”). Audi R18 ще бъде с дизелов двигател с 6 цилиндъра и обем 3.7 литра. Той заменя по-големият V10 с обем 5.5 литра използван досега.

Каква е мощността на новия двигател не се съобщава. Той ще се комбинира с модернизирана механична трансмисия с 6 степени. Първото състезание в което ще участва Audi R18, ще бъде на пистата Спа в Белгия, през май идната година. Преди това, през април колата ще бъде на специалния тест за участие в Льо Ман.

За „24-те часа на Льо Ман” от Audi ще подготвят 3 коли. Да напомним, че от 1999 година моделите на Audi (R8, R10 TDI и R15 TDI) са печелили състезанието общо девет пъти.



11