Известният автоексперт проф. Фердинанд Дуденхьофер (Ferdinand Dudenhöffer) oт Университета в Дуисбург-Есен публикува статистиката на най-печелившите немски автомобилни марки.
Данните сочат, че автомобилният гигант Volkswagen печели по € 683 на всяка породена нова кола, при средна стойност на автомобилите от около € 14 000.
"Без Китай печалбата на превозно средство ще бъде само € 550. Марката печели по € 968 на всеки продаден нов автомобил там", уточнява Дуденхьофер. Volkswagen са реализирали около 4 203 000 продажби в световен мащаб.
При Mercedes печалбата на продаден автомобил възлиза на € 3395 при средна стойност на автомобилите от € 42 000, а продадени нови автомобили достигат 937 000 броя.
BMW калкулира марж oт € 2300 при средна стойност на автомобилите от € 36 300. Баварците са реализирали 1 062 000 нови возила.
Печалбата на всеки продаден нов автомобил Audi е € 2346, при средна стойност от € 27 000. Продадените нови возила с марка Audi са 968 000.
При Porsche печалбата за всеки продаден нов автомобил възлиза на € 14 478, при средна стойност от € 95 200, а продадени нови автомобили достигат 82 000.
Според Дуденхьофер немските автомобилни компании са излезли от кризата и дори не могат да смогнат на търсеното. "За Audi A3 се чака около 5 месеца, а за Golf - поне половин година", уточнява той.
Автоекспертът прогнозира още по-добри резултати, като дава за сравнение печалбата на най-големия автомобилен производител - Toyota. Японците прибират по около € 306 на всеки продаден нов автомобил, а средната цена на возилата възлиза на € 20 900.


1