IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche печели най-много

Марката прибира по € 14 478 за всеки продаден нов автомобил.

Porsche печели най-много

Известният автоексперт проф. Фердинанд Дуденхьофер (Ferdinand Dudenhöffer) oт Университета в Дуисбург-Есен публикува статистиката на най-печелившите немски автомобилни марки.

Данните сочат, че автомобилният гигант Volkswagen печели по € 683 на всяка породена нова кола, при средна стойност на автомобилите от около € 14 000.

"Без Китай печалбата на превозно средство ще бъде само € 550. Марката печели по € 968 на всеки продаден нов автомобил там", уточнява Дуденхьофер. Volkswagen са реализирали около 4 203 000 продажби в световен мащаб.

При Mercedes печалбата на продаден автомобил възлиза на € 3395 при средна стойност на автомобилите от € 42 000, а продадени нови автомобили достигат 937 000 броя.

BMW калкулира марж oт € 2300 при средна стойност на автомобилите от € 36 300. Баварците са реализирали 1 062 000 нови возила.

Печалбата на всеки продаден нов автомобил Audi е € 2346, при средна стойност от € 27 000. Продадените нови возила с марка Audi са 968 000.

При Porsche печалбата за всеки продаден нов автомобил възлиза на € 14 478, при средна стойност от € 95 200, а продадени нови автомобили достигат 82 000.

Според Дуденхьофер немските автомобилни компании са излезли от кризата и дори не могат да смогнат на търсеното. "За Audi A3 се чака около 5 месеца, а за Golf - поне половин година", уточнява той.

Автоекспертът прогнозира още по-добри резултати, като дава за сравнение печалбата на най-големия автомобилен производител - Toyota. Японците прибират по около € 306 на всеки продаден нов автомобил, а средната цена на возилата възлиза на € 20 900.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    След всичко написано дотук мисля че реалната печалба от една кола е стойността и минус тази на материалите и и консумативите, разходите за заплати и наеми. Всичко останало си е печалба, калкулирана под формата на услуги и разходи за производството. Цената за проектиране е доста имагинерна величина. Интелектуалния труд може да се оцени за 5 и 5 милиона евро. Т.е. тук могат да пишат огромни разходи, а реално да не са чак толкова. Освен това тези разходи са еднократни а се прилагат на милиони коли.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 15 години )
    Мдааа 4.5 милярда ,а има излишък след кризата 10 милярда ... като не броим парите които с вложили във новите модели и т.н. Аиде помисли ти . Явно си 1вата овчица която вярва сляпа на всичко ,която се разкри . Че чак и акъл тръгнал да дава. :D
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    D-r.Kurtev ( преди 15 години )
    MAZDA-63 evro!!!
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    Още нещо не ви ли прави впечатление? Средна стойност на автомобил за VW е ? 14 000. Сещате ли се, че това е цената на едно Поло? А това е най-евтината кола на VW. Аз предполагам, че средната продажна цена на автомобил VW е поне ? 18 000 т.е. един Голф. От тук си направете сметката след излизането на автомобил от завода кой колко печели по веригата до крайния потребител и защо дават отстъпки дилърите.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    Не ви се вярва, че VW продава с печалба ? 683, но защо не посмятате малко?Цитат: VW sold 6.29 million cars and sport-utility vehicles worldwide last year.Значи 6.29 х 683 = 4500.97. Т.е. печалбата за 2009 на VW излиза, че е 4,5 милиарда. Е вие какво повече искате?
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 15 години )
    Опс сложил съм +000 на броя коли . Сори за което , но идеята е ясна :)
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 15 години )
    RS1600 Така е прав си, практически най-скъпото е проектирането и организирането на производството, но то се прави веднъж на много години . Един модел се поризвежда мн. мн. време и бройки и този милярд се разпределя на 1000 000 000 коли става ... смешно малко пари :) Съгласи се че неможе да печелят по 600-1000 Е и да правят отстъпки до 5000 лева :)
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    nikky ( преди 15 години )
    Тия ни вземат за бели питки... 600 евро на кола, ама друг път. Да разработката на един цялостно нов модел може би струва 500 милиона евро, но после използваш определени решения години наред, в редица модели от гамата, а и при други марки под твоята шапка.Двигателите на Кайен и Таурег са едно към една, например. Климатикът на Ламбо е взет от Ауди и т.н. Мерцедес купува технология от Рено, Пежо от Фиат и т.н. Така че ми се струват прекалено малко посочените суми.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    и кое е интересното? че печалбата на бг-търгашите е 5 пъти повече:)))
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    МаХх, огромна част от себестойността на автомобилтие идва от развойната дейност и разходите за проектиране. За добър модел се инвестира между 0.5 и 1 милиарда. Огромни са разходите и за организране на производстовото - заводи, инструменти, преси, роботи и пр. Иначе наистниа, самите материали и труд са неголяма стойност, но като насложиш горните, печалбите са по няколко %. Не си мисли, че големите алчни производители съдират кожи и прибират по 50% печалба. Конглокенцията е жестока.