fallback

Мицубиши Каризма/Mitsubishi Carisma

+ добро качество на изработката, модерни бензинови мотори с директно впръскване, сигурно поведение на пътя- каросерия с лоша видимост, малко твърдо окачване, твърде малки облегалки за главите

 История на модела8/95 Представяне на модела, хечбек лимузина с пет врати. Мотори: 1.6 литров с 90 к.с. и 1.8 литров с 115 к.с., еърбег за водача серийно. 8/96 Нова версия седан с четири врати9/96 Нов 1.9 литров турбодизел с 90 к.с. в хечбек модела, 2 еърбега и ABS серийно за всички модели.8/97 Първият серийно монтиран бензинов двигател с директно впръскване: 1.8 GDI (Gasoline Direct Injection) с 125 к.с. Странични еърбегове серийно. Спира производството на 1.8 литровия мотор с 115 к.с.6/99 Фейслифт. 1.6 литровия мотор вече 100 к.с.8/00 1.9 литров комънрейл дизел с 102 или 115 к.с.7/01 Спиране производството на версията седанМного от наблюдателите се шегуват точно с името, защото според някои, каризма е единственото, което липсва на този автомобил. Това е въпрос на вкус, така че да се концентрираме върху качествата на колата. През първите пет години от производството, Каризма се правеше заедно с Волво S 40 в холандския град Борн. Представените съответно през 95 и 96 година хечбек и седан версии на Каризма предлагат достатъчно пространство в купето, както за пътници така и за багаж. В началото автомобилът се предлагаше с три нива на оборудване на купето и с два бензинови мотора. Базовият 1.6 литров мотор с 90 к.с. е напълно достатъчен. Представеният през август 97 г. бензинов мотор с директно впръскване 1.8 GDI с 125 к.с. е мощен и много култивиран, но липсата на въздържание при консумацията на бензин е доста изненадваща. Шасито на Каризма държи изненадите далече. Автомобилът с предно предаване описва майсторски завоите и държи много чисто правата линия. Серийно се монтира много леко превключваща се петстепенна скоростна кутия. Алтернативата е Adaptive четиристепенна автоматична скоростна кутия, която адаптира превключването към стила на каране на водача. Съвсем приемливи са качеството на изработката и богатото оборудване на Каризма. Кокпитът е класически функционален, воланът се настройва на височина. ABS е сериен за вариантите GLX и GLS. От 9/96 всички модели са с два еърбега, подсилени врати, серво управление, централно заключване и електронен имобилайзер, който понякога не може да се деактивира. Освен този проблем и някои случаи на празни акумулатори и дефектни генератори, Каризма е много надежден автомобил. Почти нищо грешно не може да се направи с избора на Каризма, особено с по-новите екземпляри, които дори са оборудвани с автоматичен климатик, а иначе са сравнително изгодни на пазара втора ръка. Най-често срещани повредиГоривна система: неуплътнени резервоари и горивни съединения от първите две години на производството (95/96), дефектни горивни помпи. Електрика, запалване: дефектни имобилайзери, повредени генератори (96/97) и акумулатори, блокирали стартери. Износени носачи на предната ос, в редки случаи повредени скорости (ръчни и автоматични)В редки случаи ключът за запалването заяжда.     
Тагове:
fallback
  • #12
    GP ( преди 8 години )
    От 2 години карам Carisma 99 с 1,6-литров мотор. Интересното е, че тази версия на двигателя (98к.с.) е по-бавна от модификацията с 90к.с., поради комбинирането и с по-дълга скоростна кутия. Очевиден плюс е ниският разход на гориво, дори и да карам със 140 той е около 6,6. А ако имате достатъчно воля и карате с не повече от 80 той може да падне до малко под 5л/100км. Въпреки това съм постигал ускорение до 100 от 11 секунди, което не е толкова зле имайки предвид кубатурата и конете на колата.
  • #11
    diozavura ( преди 12 години )
    i kolko struva suedinitelna karizma
  • #10
    diozavura ( преди 12 години )
    zdraveite,kajete mi za6to moqta karizma postoqnno se menqt oborotite.landosonda ili ne6to drugo e pri4inata
  • #9
    Ned ( преди 13 години )
    Незнам от къде е преписвана статията,но 1.8 GDI опеделено не невъздържан при консумацията на бензин .По това време(97-98) разхода на този двигател няма конглокенция в класа си.Повече инфо:http://***.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=697
  • #8
    carisma msx ( преди 13 години )
    Ам другия двигател с който се предлага що не си написал е драги ми авторе?Има 1.8 16в двувалка като моята 140 коня
  • #7
    Анонимен ( преди 14 години )
    добре бе хора не мога да ги разбера тия с АГУ-то. Иска да си купи мощна кола с голям обем на двигателя и да я "скопи" с едно АГУ. Както се казва който купува Ролс Ройс не пита колко харчи. Ако Ви трябва икономична кола взимайте си една Микра и смело напред. Но българина и на Бнетли слага АГУ че е пишман гъзар ;)
  • #6
    Анонимен ( преди 14 години )
    priqteli za6to kazvae 4e ne moje da se sloji gazova sistea moje az sam slagal na karizma 115 konq moje
  • #5
    радослав димитров ( преди 15 години )
    От две години карам КАРИЗМА и мога да ажа,че е един изключителен автомобил.Здрав,динамичен и икономичен двигател( GDI )5,5l извънградско и 8,0/8,5l градски цикъл.Лошо е че бензинът държи много висока цена.
  • #4
    kiro66 ( преди 15 години )
    Имах Nissan Primera,който разбира се си харесвах :) -98 година,и който е много по-прехвален от Каризмата, но определено тя е по добра и като цена ,а като качество е много близо.Серийното оборудване също така е много по богато и няма какво да описвам въобще ;)...на мойта каризма 2.0 GDI с 136 кссъм и засичл градско точно към 8 литра ,та даже и по-малко -ама това си зависи от стила на каране и дали влизаш в задръствания често.Гледах чуждестаранни ревюта-и какви бяха оценките-Каризма и Примера -3/5;-Фолксваген голф и форд Мондео-4/5;-Опел вектра и Опел кадет -5/5;е аз нито голф нито вектра,нито кадет бих си купил-гният като самовари и за нищо н стават ...:)тука в тая статия не е сравнено с други коли но голфът примерно-с 1.8 турбо двигател харчи 15/100 градско-пък ако не е наред с горивната система или е на газ си стига до 20 литра отвсякъде.ППколега по добре че не става за газова уредба-защото с газта и намаляваш мощността пък и преебва двигателя понякога-пък и икономията не е голяма (въпреки че газта е евтина) :)-10-бензин;15-газ :(мое си мнение-но фактите го потвърждават ;)
  • #3
    rocco ( преди 15 години )
    Основната ми забележка е относно разхода на ГДИ двигателя(126к.с.)извънградско е под 5 на 100 при нормално шофиране,градско над 9 не се е качвал.Ако това е много,кажете някоя по икономична с тази мощност :)
fallback
Последни