
8/95 Представяне на модела, хечбек лимузина с пет врати. Мотори: 1.6 литров с 90 к.с. и 1.8 литров с 115 к.с., еърбег за водача серийно. 8/96 Нова версия седан с четири врати9/96 Нов 1.9 литров турбодизел с 90 к.с. в хечбек модела, 2 еърбега и ABS серийно за всички модели.8/97 Първият серийно монтиран бензинов двигател с директно впръскване: 1.8 GDI (Gasoline Direct Injection) с 125 к.с. Странични еърбегове серийно. Спира производството на 1.8 литровия мотор с 115 к.с.6/99 Фейслифт. 1.6 литровия мотор вече 100 к.с.8/00 1.9 литров комънрейл дизел с 102 или 115 к.с.7/01 Спиране производството на версията седан

Шасито на Каризма държи изненадите далече. Автомобилът с предно предаване описва майсторски завоите и държи много чисто правата линия. Серийно се монтира много леко превключваща се петстепенна скоростна кутия. Алтернативата е Adaptive четиристепенна автоматична скоростна кутия, която адаптира превключването към стила на каране на водача.
Съвсем приемливи са качеството на изработката и богатото оборудване на Каризма. Кокпитът е класически функционален, воланът се настройва на височина. ABS е сериен за вариантите GLX и GLS.
От 9/96 всички модели са с два еърбега, подсилени врати, серво управление, централно заключване и електронен имобилайзер, който понякога не може да се деактивира. Освен този проблем и някои случаи на празни акумулатори и дефектни генератори, Каризма е много надежден автомобил. Почти нищо грешно не може да се направи с избора на Каризма, особено с по-новите екземпляри, които дори са оборудвани с автоматичен климатик, а иначе са сравнително изгодни на пазара втора ръка.

Горивна система: неуплътнени резервоари и горивни съединения от първите две години на производството (95/96), дефектни горивни помпи.
Електрика, запалване: дефектни имобилайзери, повредени генератори (96/97) и акумулатори, блокирали стартери.
Износени носачи на предната ос, в редки случаи повредени скорости (ръчни и автоматични)
В редки случаи ключът за запалването заяжда.