Чрез стимулиране на покупките на по-малки и ефективни автомобили, от администрацията на президента Обама се надяват да намалят рязко популярността и производството на големите SUV модели в Америка. Купувачите в САЩ обаче са на друго мнение.
Разчиташе се, че новото изискване за среден разход на гориво на всички произвеждани модели от една фирма от 6.6 литра на 100 км (35.5 мили с един галон гориво), ще принуди производителите да свалят от линиите си големите SUV модели. Това обаче не само не се случи, но през последните месеци огромните „чудовища”, като Chevrolet Tahoe, Ford Expedition или Ford FT-150 процъфтяват и вдигат продажбите до нови равнища.
Всъщност продажбите на големи SUV модели през тази година са се увеличили с 20% в сравнение с миналата година. General Motors и Ford са най-печеливши от новия бум на продажби на големи SUV модели. „Ако не се появи законодателство, което да задължава хората да имат само по две деца, да работят на едно място и да не притежават неща, като сноумобили, джетове и лодки, няма шанс големите SUV модели да изчезнат от пазара”, казва маркетинговият мениджър на Chevrolet, Марк Клоусън (Mark Clawson)
При GM продажбите на големи SUV модели растат с 11% тази година, при Ford растежът е още по-силен – 28% От GM и Ford заявяват, че сегментът на големите SUV модели остава много важен за тях, поне в обозримо бъдеще.
Естествено производителите правят всичко възможно да подобрят ефективността на автомобилите от тази група. Появяват се все по-икономични двигатели, като тези от семейство EcoBoost при Ford, както и нови трансмисии с по 7 степени.
От GM заявиха, че ще обновят и модернизират всичките си големи SUV модели до 2013 година.