Серийната версия на роудстерът с разположен в средата на платформата двигател ще бъде показан за първи път пред широка публика на автомобилния салон във Франкфурт 2013.
Според хора от фирмата запознати с проекта, серийният модел на автомобила ще бъде много близък до концепцията (на снимките), представена в Детройт миналата година. Автомобилът ще предлага две места и сгъваем мек покрив.
VW BlueSport ще се сглобява на новата платформа MMB (Modulare Mittel Baukasten), ще използва части от окачването на Golf за да се държат разходите по разработката ниски.
Тази платформа ще се използва най-малко от три модела, освен BlueSport, също и нов „baby Boxster” и малък роудстер на Audi (вероятно R4, ако фирмата от Инголщад се споразумее с Renault да използва това обозначение).
Платформата MMB ще може да се монтира на автомобили с различна следа. От групата VW ще използват това и всеки от трите модела ще има свой собствен облик и характер, различен от другите. Все още обаче, не е решено дали трите модела ще имат еднаква или близка колесна база.
Двигателят на VW BlueSport ще бъде модел EA888, който се монтира на Golf и Scirocco, но ще бъде модернизиран, FSI турбоагрегат с обем 1.6 литра и мощност вероятно по-висока от 220 к.с. Двигателят ще бъде комбиниран със системата на Audi за променливо отваряне и затваряне на клапаните. Двигателят ще се комбинира с две трансмисии – механична с 6 степени и DSG със седем степени.
Производството ще бъде разделено между завода за лекотоварни автомобили в Хановер, където ще се прави каросерията и завода на Karmann в Оснабрюк, където ще се сглобяват и трите роудстера - BlueSport, R4 и „baby Boxster”.