IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Еко кола на годината - финалистите

Хибриди с електрическо задвижване и икономичен бензинов модел.

Еко кола на годината - финалистите

Станаха ясни финалистите в конкурса за най-екологичен автомобил на годината - Green Car of the Year. В тазгодишното издание присъстват модерни хибридни возила, електромобили и един бензинов претендент. Става дума за Chevrolet Volt, Ford Fiesta, Hyundai Sonata Hybrid, Lincoln MKZ Hybrid и Nissan LEAF.

За да попадне в класацията един автомобил трябва да е стъпил на пазара в съответната година. Трябва да бъде достъпен и екологичен, коментираха организаторите. За това през тази година присъства и "обикновен" бензинов модел, който обаче се откроява с изключителни резултати, аналогични с тези на хибридните автомобили.

Ford Fiesta се захранва от малък бензинов двигател, който изисква около 5 литра гориво на 100 километра и е достоен претендент за титлата, уточнява журито.

"Заедно с превозните средства с електрическо задвижване, модерните бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене дават все по-високи резултати, което ги прави достойни за класацията Green Car of the Year", допълниха те.

Победителят ще бъде обявен на 18 ноември под прожекторите на автомобилен слон Лос Анджелис 2010.

През 2010 година с титлата беше награден Audi A3 TDI, през 2009 - Volkswagen Jetta TDI, през 2008 - Chevrolet Tahoe Hybrid, през 2007 - Toyota Camry Hybrid и през 2006 - Mercury Mariner Hybrid.

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    passatora ( преди 15 години )
    Hibridite vse o6te ne pokazvat ama nikakvi vpe4atlqva6ti rezultati za mene.trqbva im o6te vreme,osobeno na tezi s benzinovi agregati.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    А към човека с въпроса за акумулаторите на хибридите, аз бих го попитал, и с това му отговарям, на десетките милиони конвенционални/стандартни/ коли-дизелови и бензинови, които се произвеждат всяка година, акумулаторите-оловни, които замърсяват много повече при производството и иззхвърлянето им, как ги произвеждат, от дърво ли, и там говорим за десетки милиони коли и акумулатори годишно. Помисли, и тогава пиши, защото тук не е детската градина и би следвало да се водят конструктивни диалози.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    W12 ( преди 15 години )
    А бе,нещо не виждам европейските *** при хибридите.К'во стана с т.нар. Група,ха,ха,ха VAG ли са,НАР-МАГ ли са,нещастни мишоци!Но за сметка на това в петицата има модел на Hyundai.Яко им го набиват корейците на всички.Go Hyundai!
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Дизелът никога не би могъл да е по-екологичен от хибрида,защото дизелът постоянно работи, постоянно изгаря нафта и постоянно бълва емисии от всякакъв род.Да не изброявам сега. Но трябва да си доста наивен и незапознат, за да твърдиш подобни глупости, че дизелът би могъл да стане по-екологичен от хибрид, и 15 филтъра да има, процесът на горене изисква изхвърляне на вредни емисии, при това горенето на нафта изхвърля множество вредни вещества и сажди.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    incompetent ( преди 15 години )
    Живко, моля те, остави ни поне едничката надежда в душите ни, че в страната на неграничените възможности (или по-скоро абсурди?) властват демокрация, свобода на избора и равнопоставеност... :)
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Живко ( преди 15 години )
    Green car е организация финансирана от правителството на САЩ.Chevy Volt е надеждата на Обама.Произвежда се от General Motors,който е собственост на правителството на САЩ.А сега познайте кой ще спечели...
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    В статията пише, че класацията е за коли, които тази година стъпват на пазара. Тези БМВ-та още не са стъпили :) Явно чакат да ги издокарат максимално, за да могат веднага да вземат приза за 1 място ;) Иначе съм съгласен с incompetent - Дизелите постигат разход като на тези прехвалени хибриди. С добър саждоуловител ще са по-екологични :)
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    И с кво тия хибриди са толкова екологични? Да не би тия батерии от дърво да ги правят?
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    incompetent ( преди 15 години )
    Не знам за другите, но Audi A3 TDI 1.6 със start-stop карах в Швеция през май 1 седмица всеки ден по около 120км предимно по магистрала (където ограничението е 110 км/ч) и накрая като заредих, изчислих, че е харчило 6 литра на 100 км. Егати резултата - моето BMW 520d може спокойно да направи такъв разход при такива условия, ако не и по-добър.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Martin ( преди 15 години )
    ko stana s ekologichnite bmw-ta - nali ush prikazvahte che bili nay green...