Това ще стане още следващата година, а новите автомобили ще използват много нови технологии, според източници от Mercedes. Очакванията бяха новото поколение на В-Клас да бъде по-конвенционален автомобил от класа на Golf.
Шефът на разработката на A- и B-class и на Smart, Йорк Пригл (Jorg Prigl) заявява, че новата платформа MFA (Mercedes Front-drive Architecture) е толкова радикално различна, че тя ще бъде патентована.
„Платформата на която ще монтираме А- и B-Сlass (MFA) има решения представляващи интелектуална собственост, които ще позволят на нея да се сглобява нов автомобил с по-висок покрив и висока позиция на седалките, който да замени B-Сlass, а също и съвършено различна от сегашната А-Клас и нови варианти при Audi A3.”
Пред изданието Autocar, Пригл казва: „Платформата MFA ни позволява да намерим място и за комплекта акумулатори на електромобил или за монтиране на горивните клетки и резервоарите за водородно гориво, както и резервоари за газ”.
Източници от Mercedes казват, че MFA patent ще бъде регистриран на 29 януари 2011, символичната дата на която точно преди 125 години Карл Бенц получава патента за своя Motorwagen, обяснен като „автомобил задвижван от бензин”.
В случая на новата платформа MFA патентът ще бъде за „автомобил който може да бъде задвижван от бензин, дизел, природен газ, водород и електроенергия”. От Mercedes се заканват новото поколение на A- и B-Сlass „да отвори нова глава в автомобилостроенето”.
Шеф-дизайнерът на Daimler, Гордън Вагонер (Gorden Wagener), казва: „Новият B-Сlass ще бъде за нашите клиенти, които искат да запазят по-високата позиция на водача над пътя. A-Сlass ще бъде съвършено различна, революционна, поставяща ново начало при производството на компактни автомобили, показваща същността на марката Mercedes”.
На базата на платформата MFA ще се правят и други автомобили, освен А- и В-Клас. Сред тях ще бъде и компактен седан, на базата на концепцията F800 (на снимките). Повечето модели използващи платформата MFA ще бъдат сглобявани в новия завод на Mercedes в Унгария.