Този автомобил ще бъде близък до показаната версия на А1 в Париж, но ще е променен с наличието на системата Quattro, за да получи името Audi S1. Така бъдещият S1 ще се прави заедно с Polo R, като двата автомобила освен двигателя, ще имат и еднакво окачване, за да се намали цената за разработка.

Възможно е да се реши при версии CrossPolo Skoda Fabia Scout да се използва по-евтина версия на предаването 4х4, докато най-съвременната и високотехнологична система quattro ще бъде запазена само за S1.
„Горещата” версия на А1 ще продължи тенденцията да се използват най-съвременни технологии познати от големите модели и при по-малките. Например при Audi S1 ще видим технологията 4WD със заден спортен диференциал познат от S4 и RS5.
Все още се мисли върху версиите за двигател, но това няма да бъде 1.4 TFSI, за да се отдели S1 от другите модели. Много е вероятно от Audi да използват някой от по-големите бензинови турбодвигатели на VW Group, като използвания при Golf GTI двулитров агрегат или използвания от Skoda Yeti двигател с обем 1.8 литра. Разбира се възможност е и новият двигател с обем 1.6 литра.

Очаква се мощността на Audi S1 да бъде около 240 к.с., за да изпревари предлаганите 208 к.с. от MINI Cooper S John Cooper Works. Очаква се ускорението от място до 100 км/час да бъде под 6 секунди, а максималната скорост ще е 250 км/час.
Трансмисията ще бъде механична с 6 степени, но ще има и избор на трансмисия S tronic със седем степени. Във външния вид моделът ще предлага и версия с два цвята, ще има нова предна броня и по-изпъкнали арки над колелата.
За първи път ще видим Audi S1 като концепция през следващата година, а серийното производство ще започне в началото на 2012. Очаква се цената да бъде в рамките на 28 500 евро.


9