Средната класа в България вече си купува по-луксозни нови автомобили, твърдят дилъри на нови коли в България. Според тях хората от средната класа смятат, че могат да си позволят по-високо качество коли, с повече екстри и гаранции.
От купувачите - физически лица, най-предпочитани са средния клас автомобили - между 18 и 30 хиляди лева, твърдят дилърите.
За категорията на т.н. корпоративни клиенти - фирмите, най-интересни са малко по-висок клас возила - от 35 до 50 - 60 хиляди лева.
Най-богатите в България се снабдяват с луксозни коли за 250 - 300 хиляди лева, но по-често ползват коли за 120 - 150 хиляди лева, казват продавачите.
Заради кризата долната граница на цената на един нов автомобил у нас достигна 13-14 хиляди лева, но тези возила не са сред търсените, категорични са наблюдателите на пазара. Клиентите обикновено предпочитали да имат поне основни екстри, като климатик, стерео и ел. пакет.
Пазарът на нови леки автомобили у нас през тази година "малко по-малко се раздвижва", смятат дилърите. Според тях през 2009 г. продажбите били доста по-слаби, заради кризата, спадът продължил и през тази година, но вече се усещало "очевидно раздвижване".
Цената на автомобилите винаги се движи с възможностите на пазара, за да са достъпни возилата до потенциалните клиенти, поясниха експерти. Според тях в един следващ момент, когато пазарът тръгне достатъчно добре нагоре, е възможно цените да "мръднат" също нагоре, но засега няма индикации за това.