IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви коли търсим

Българинът обича екстрите и не е склонен да се раздели с тях.

Какви коли търсим

Средната класа в България вече си купува по-луксозни нови автомобили, твърдят дилъри на нови коли в България. Според тях хората от средната класа смятат, че могат да си позволят по-високо качество коли, с повече екстри и гаранции.

От купувачите - физически лица, най-предпочитани са средния клас автомобили - между 18 и 30 хиляди лева, твърдят дилърите.

За категорията на т.н. корпоративни клиенти - фирмите, най-интересни са малко по-висок клас возила - от 35 до 50 - 60 хиляди лева.

Най-богатите в България се снабдяват с луксозни коли за 250 - 300 хиляди лева, но по-често ползват коли за 120 - 150 хиляди лева, казват продавачите.

Заради кризата долната граница на цената на един нов автомобил у нас достигна 13-14 хиляди лева, но тези возила не са сред търсените,  категорични са наблюдателите на пазара. Клиентите обикновено предпочитали да имат поне основни екстри, като климатик, стерео и ел. пакет.

Пазарът на нови леки автомобили у нас през тази година "малко по-малко се раздвижва", смятат дилърите. Според тях през 2009 г. продажбите били доста по-слаби, заради кризата, спадът продължил и през тази година, но вече се усещало "очевидно раздвижване".

Цената на автомобилите винаги се движи с възможностите на пазара, за да са достъпни возилата до потенциалните клиенти, поясниха експерти. Според тях в един следващ момент, когато пазарът тръгне достатъчно добре нагоре, е възможно цените да "мръднат" също нагоре, но засега няма индикации за това.

0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Автомобил трябва да се избира според нуждите и възможностите. Лошия избор за един е идеалния за друг. Невъзможно е да решите спор "нова Фиеста или стар Аутбек", извън контекста на ползването на автомобила и нуждите на собственика му.Ако си пенсионер и ходиш на вилата по черен път, Аутбека е идеален.Ако си млада дама и караш и цениш добрия дизайн и пр. - Фиестата е отличен избор (не се хващайте за примера).Все пак, като цяло един глас за новите коли!
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Относно термина "екстри". Това по дефиниция означава нещо допълнително, т.е. доплащаш. Друг пък разбира като "елементи от оборудването", независимо стандартни или не. Ако ще спорите, уеднаквете си понятията, че иначе сравняванте ябълки с круши.Спецификациите на колите на нашия пазар не се различават съществено от немските. Всеки си избира какво да има в колата (при марките, където има избор).Спорът стара/нова кола е трудноразрешим, поради обикновено прекалено твърдите позиции на спорещите.
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    passatora ( преди 15 години )
    ne sam saglasen.moi priqtel vse o6te kara toyota corola 93 godina dvigatelq e super ,no xodovata 4ast e zle mnogo 4astite za kolata mu struvat kato za vw 2000 g tva si e skapo ti pak ne slu6ai mitove i legendi
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    c0ldblooded ( преди 15 години )
    всъщност имам много против Golf но това е друга тема.. Забавното е че едно 10-годишно Subaru Legacy/Outback топ изпълнение ПАК струва ПОВЕЧЕ от 5-годишна Fiesta и в случая не е като да няма защо.. Хах това пък за скъпата поддръжка на японските коли са абсолютни митове и легенди
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Obrut ( преди 15 години )
    Аз знам за поддръжката на японските коли втора ръка и, противно на ширещите се мнения, такава няма! Сменяш масло, сипваш гориво и караш.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    passatora ( преди 15 години )
    xaxa 20 bona za qponska kola 2-ra raka, ti mai ne znae6 ni6to za podrajkata na qponskite koli.daje 2005 xaxa ee ti tva nema kade da mu smeni6 masloto samo v serviza na subaru i sam sigoren ,4e kato ti kajat kolko pari e 6e ti se pripla4e,a ako mu se s4upi ne6to nz kade 6e mu tarsi6 4astite i koi 6e se nawie da ti go remontira ,a da setix se serviza na subaru mogat.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Obrut ( преди 15 години )
    Колкото и пари да дадеш за Голф, все са похарчени на вятъра...
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с Фиестата ( преди 15 години )
    Нещо против Голф ли имаш? Че Оutback да не е направено на базата на летяща чиния? Просто и дума не може да става, ако трябва да избера нов Голф за 20 бона и старо Outback. Разбира се, Голф за 20 бона няма, но надценката си струва.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с Фиестата ( преди 15 години )
    thebrainless, хубави неща пишеш, но не се отнасят за България. Станах свидетел това лято, как едно семейство се чудеше за нова кола в Мото Пфое, докато си оправях документите на моята. Не мога да кажа, че са бедни. Това са хора от средна класа, защото явно имат някакъв бизнес и то печеливш, след като по средата на кризата решават да купят нова кола. Колебаеха се между Фокус и Фиеста, но избраха Фиестата с много екстри. Ако не са средна класа, какви са тогава? Продажбите на нови автомобили в България го доказват най купувани са малките автомобили от класа на Фабия, Поло, Фиеста... Следват автомобилите един клас над тях C4, Astra, Focus... Това, че ти предпочиташ Субару на 5 години за 20 000 лева, а аз нова Фиеста на подобна цена, след като върна старата си, е въпрос, по който може да се спори много. Нито аз ще те спечеля за моята теза, нито ти за твоята. Лично аз съм се зарекъл, да не си купувам никога вече стара кола. Ако ще карам стара, ще си карам моята знам и всичко от до. Знам колко струва като качество и надеждност. Няма смисъл да се хвърлям хазартно на старо возило, още повече в България. Но ще ти дам пример, каква кола може да се вземе за тия пари или поне каква можеше това лято. Това е Фиеста със 120 к.с. С максимално ниво на оборудване + някои допълнителни екстри като...подгрявано предно стъкло други. Това е възможно, след като върна старата си кола и ми направявт отстъпка. След 5 години аз ще мога да продам колата си за 8-10 000 лева, а твоето 10 годишно Субару едва ли някой ще иска да купи, освен някой беден студент. Да не говорим, колко разходи ще имаш през тоя период и рисковете, които съществуват при старите автомобили. Няма да ги казвам, всички ги знаят. Но ако все пак искаш да ти ги изредя, ще го направя някой път.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    c0ldblooded ( преди 15 години )
    Момче скрий се че ставаш смешен. Разбрахме че си се прецакал да дадеш една торба пари за сапунерка...20к си е нормална цена за такава кола НА ПЪТЯ - да ти го обясня със сменени консумативи и платени такси. Баси смеха...сравняваме Golf с Outback...