Шефът на отдел Quattro Gmbh на Audi, Щефан Райл, определя купето с две врати като нещо повече от show car. Според него плановете за серийно производство са доста напреднали. „Ние обмисляме една стандартна процедура, която да доведе до серийно производство на модела. Вече сме готови с инженерната част”.
Макар в ItalDesign все още да няма линия за сглобяване на автомобили, италианското дизайнерско ателие има добър опит със сглобяването на къси серии. Именно там преди време беше сглобяван BMW M1. Сега ателието се използва на регулярна база от Volkswagen за производството на различни концепции, включително суперавтомобила Nardo и off-roader-а Tarek.
Новата концепция Quattro е предназначена за да покаже възможностите на Audi при рали автомобилите и в същото време да почете култовия модел Sport Quattro, пуснат през 1984 г. Съвременната версия има каросерия от алуминий и карбон, модернизирана стоманена платформа и предаване 4х4 от RS5. Собственото тегло на автомобила е 1300 кг или почти толкова, колкото на оригиналния Sport Quattro.
„Досега нямаме традиции при производството на автомобили в серии от 200 или 500 броя, сега проучваме всички страни на този въпрос”, казва Райл. Според него цената на серийната версия не би надхвърлила 100 000 евро.
При евентуалното производство на модела, ще се търсят и връзки и с „роднинския” Lamborghini, където са експерти в късите серии автомобили с карбонови каросерии. „Този модел на Audi и редица модели на Lamborghini са еднакво екзотични”, казва Раил. Концепцията на Audi е с турбодвигател с пет цилиндъра и обем 2.5 литра.
При серийна версия вероятно мощността ще бъде подобна на тази предлагана от двигателя при Audi TT RS. „Добрият бензинов турбодвигател трябва да предлага около 140 к.с. на литър. Засега сме малко под тази стойност, но ще предложим около 350 к.с.”, казва Райл.
От друга страна, използването на двигател с пет цилиндъра прави пряка връзка с оригиналния Sport Quattro, който конкурираше съперниците от Peugeot и Lancia при рали надпреварите от ерата на Group B. Тогава автомобилът беше с редови двигател имащ пет цилиндъра и обем 2.1 литра.
При версията за използване по пътищата за обществено ползване, автомобилът предлагаше мощност от 306 к.с., а при състезателната версия мощността достигаше 444 к.с.