IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Няма да взимат точки. Вдигат глобите

Актовете от видеонаблюдение ще пристигат в срок от 30 минути до два дни.

Няма да взимат точки. Вдигат глобите
Заловените нарушители от видеонаблюдение ще плащат по-високи глоби, но няма да им бъдат отнемани контролни точки, съобщи Алекси Стратиев, началник на КАТ-Пътна полиция, като допълни, че съобщенията за това, че шофьорът е глобен, ще пристигат в срок от 30 минути до 2 дни след извършване на нарушението.

„Човешката намеса при тази система е сведена до минимум. След заснемане на нарушението, снимката ще отива в офис, където ще бъде разпределяна по електронен път на адреса на съответния водач. Друга новост, която ще бъде въведена, е че собственикът на колата ще има право да води със себе си водачът нарушител в конкретния случай, за който е издадена глобата“, поясни началникът на Пътна полиция.

Идеите са взаимствани от Холандия, където годишно се събират 87 % от глобите, и ще започнат да се прилагат у нас от началото на следващата година.
0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Лошото е, че има *** ограничения от 50/60 км/ч на участъци, където пътят е прав, широк, но има някакво отклонение за някакво селце например и хоп ограничение 60 км/ч. Например пътя Мездра -Враца е двулентов в едната посока и даже е разделен с мантинела, и въпреки всичко при всяко отклонение за друго селище има *** 60 км. ограничение. Такива примери на безмислени ограничения са стотици за страната. Това трябва да се промени, а не само да чакат в засада на такива места и да ни глобяват.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Вместо да се вземат мерки за ограничение на скоростта не е ли по-добре да се обърне внимание на подлези и надлези, както и да се поддържа добра видимост по булеварда ( конкретно в моя случай)? Защото, когато няма храсти, има добре поддържани подлези и почнем да глобяваме пешеходците за неправилно пресичане, ще пътуваме спокойно на 5-та предавка и няма да се взираме за ченгета в далечината. А и да ги има, ще караме с нормална скорост 70-80. Катастрофи винаги ще има и не ограничителните мерки ще ги намалят, а свободатада да се движим спокойно. В Германия като няма ограничение на скоростта по магистралите да не би процентно загиналите да са повече, отколкото в Гърция примерно? Все едно е дали ще катастрофираш със скорост 130 или с 200. И в двата случая нищо няма да остане от теб. Ами дайте тогава да сложим ограничение от 30 на магистралите, че да се отърваме само със счупен нос!
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    За ръката на лицето се пошегувах малко :) Иначе 100 метра преди камерата има знак - 50 и под него "РАДАР". Как повече да ти подскажат да караш внимателно? Проблемът е, че тия, които минават от там не гледат знаците, да не говорим, че карат в населено място, където се предполага, че щом няма други знаци, ограничението е 50. Иначе е глупост това ограничение. 70 за мен е нормална скорост. Камерите с координатите бяха публикувани в предния брой на Ауто Билд и мераклиите могат да си ги въведат.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    PETKO ( преди 15 години )
    EH MAMKA MU MUTRENSKATA NI DURJAVA VURVI VSE KUM PO ZLE I PO ZLE , SEGA DEBELITE VRATOVE AMA HI4 NQMA DA GI *** MOGAT DA PRAVQT TOLKVOA NARUSHENIQ KOLKOTO IM E DEBEL PORTFEILA ,AMAN OT ZAKONI ZA MUTRITE
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    vv ( преди 15 години )
    Силата на удара в неподвижно препятствие е равнозначна на удар в земята при свободно падане от височина:10 метра - при скорост от 50 км/ч22 метра - при скорост от 75 км/ч40 метра - при скорост от 100 км/чКогато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:при 30 км/ч - опасността от смъртоносно нараняване е нищожнапри 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходципри 70 км/ч - загиват 100% от блъснатите пешеходци
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    vv ( преди 15 години )
    абе пич това ограничение е сложено за безопасност не за кеф. Ето малко данни при нормални ограничения ти си прави изводите при 200 км/чВреме за реакция:Водачът зад волана реагира със закъснение на възникващите опасности:когато ги очаква - за 0,4 сек.когато не ги очаква - за над 1 сек.когато е ядосан, разсеян, уморен и др. - за над 2 сек.При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:14 м. при скорост от 50 км/ч25 м. при скорост от 90 км/ч36 м.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ако искаш може и с каска да караш,за да не те видят на снимката,а не да си държиш ръката пред лицето.Хахаха направо ме разби.Добре де там е знаеш камерата,ама се предполага,че повечето не я знаят.Също така,като отиваш на някъде където не знаеш,че има камера кво праим?Или ти винаги си караш с ръка на лицето?Иначе за *** ограничения си прав.То не само знаците не са както трябва,ами и пътищата и участниците в движението...абе то цялата ни държава не е в ред та това ли.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    AM, направете тия коментари по 2000 символа, че ми писна вече.
  • #16
    11 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами аз всеки ден минавам покрай един стационарен радар с камера и си слагам ръка на лицето. Как ще разберат, дали съм аз? И пак ще кажа. Ужасно е да караш в 23 часа по околовръстен булевард с 50 км/ч. Тая година ме глобиха два пъти по 30 лева в 22.45 часа. Последният преди десетина дена за скорост 68 км/ч. Тия не са наред. Румънци и турци не спират, защото не могат да се разберат с тях. Ония си карат с 80-90, че и нагоре и никой нищо не може да им направи. Вместо това си го изкарват на нас, местните, дето навъртаме десетина хиляди километра на година по тоя булевард с камерата. Така няма да се оправим. Това е международен път и 50 % от преминаващите по него са чужденци, а 80 % от тях карат с повече от 30 км/ч превишение на скоростта. В България няма оправия. Понеже сме толкова слаби, че нищо не можем да направим, почваме да тормозим майките, бащите и децата си. Ама какво да се прави. Като кажат да караме с 50, ще караме. Ще се молим само да не ни връхлети някой дрогиран турски тираджия, докато се опитваме да спазваме ограничението на скоростта.
  • #15
    11 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами аз всеки ден минавам покрай един стационарен радар с камера и си слагам ръка на лицето. Как ще разберат, дали съм аз? И пак ще кажа. Ужасно е да караш в 23 часа по околовръстен булевард с 50 км/ч. Тая година ме глобиха два пъти по 30 лева в 22.45 часа. Последният преди десетина дена за скорост 68 км/ч. Тия не са наред. Румънци и турци не спират, защото не могат да се разберат с тях. Ония си карат с 80-90, че и нагоре и никой нищо не може да им направи. Вместо това си го изкарват на нас, мест