IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lexus CT200h - икономичен спортен автомобил

Новият CT200h ще харчи 4.1 литра на 100 км. и ще отделя 96 гр/км. вредни емисии.

Lexus CT200h - икономичен спортен автомобил
На автомобилното изложение в Париж ще видим продуктовата версия на новия, компактен, спортен хибрид на Lexus. Според официална информация на японската компания CT200h ще изисква по около 4.1 литра на 100 км., ще отделя само 96 гр/км. вредни емисии и ще се отличава със завиден спортен нрав.

Хибридното премиум возило ще конкурира автомобили като Audi A3 и BMW 1-series, чрез завидна динамика, луксозен салон, нисък разход и конкурентна цена. Всъщност цената на CT200h все още не е известна, но в повечето европейски страни ековозилото ще се ползва със сериозни данъчни облекчения в размер на няколко хиляди евро.

От Lexus съобщиха, че на определени европейски пазари ще бъде налична дори по-екологична версия на CT200h. Тя ще се отличава със специални, по-малки колела, по-ниско тегло и само 89 гр/км. вредни СО2 емисии.

Динамиката на спортният премиум хечбек ще се гарантира от оптимизирана версия на 1.8-литровия бензинов двигател на Toyota Prius, оборудван с CVT трансмисия. Хибридната система ще разчита още на електромотор и никел метал хидридна батерия, която ще доставя пробег на електроенергия за около 2 километра.

Lexus CT200h ще разполага с четири режима на работа - Normal, Eco, EV(изцяло на електричество) и Sport, като последния ще променя, настройките на задвижващата система, шасито и волана.

Със CT200h японците планират да увеличат двойно пазарният си дял в Европа. Производството трябва да стартира до края на тази година, а първите доставки - в началото на следващата. От ековозилото ще бъдат произвеждани по около 30 000 броя годишно.

Официалната премиера на Lexus CT200h ще се състои на автомобилното изложение в Париж.
0 от 500
  • #14
    16 rate up comment 0 rate down comment
    SpookY ( преди 15 години )
    Съгласен съм, че не може да се сравнява електрически двигател с дизел или дори бензин, но чак пък да тракат :)Дизелите и двигателите като цяло не са това, което бяха, колкото и да има хора, които не искат да го приемат... Хибридите и алтернативните технологии не означават автоматично бавна и скучна кола - вече има много примери за обратното.
  • #13
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Tisho ( преди 15 години )
    Сългасен съм, всеки сам си определя посоката за развитие сам...и затова различни фирми са лидери в различни области. Затова казах, че БМВ, се 'пробват' с хибридите, защото определено в тази насока не са на нивото на Lexus. Ако БМВ внедрят масово нова технология /hydrogen/ , от която ще имаме полза всички, ще я приветствам от все сърце. А иначе относно шума - поразрови в нета коя в кола е най-тиха в света? /колкото и да зависи от много други фактори/
  • #12
    7 rate up comment 12 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    тия от тойота не разбраха ли че истината е в хибрид със суперкондензатор а не никелови батерии.
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    SpookY ( преди 15 години )
    Първо не мога да разбера защо пак почнахте сравненията между марките. Всеки производител има причини да се задълбочи в една област повече и да се опитва да налага своите продукти.Относно БМВ и тяхното "пробване" - те развиват алтернативните технологии от много години и е въпрос на решение кога и дали да наблягат на хибриди (за справка BMW Е65 Hydrogen). Не съм съгласен и за тракането на дизела (опитай се да чуеш нов дизел не само на БМВ, но и на други), но тук ще отида много далеч от темата...
  • #10
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Morizo ( преди 15 години )
    Къде пък ти си тръгнал да сравняваш печка с хибрид??? Хроматичното тракане с тишината и финеса??? Въобще не може да става дума за сравнение ако говорим за премиум/луксозен сегмент.
  • #9
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Tisho ( преди 15 години )
    Интересно защо като е толкова скапана тази история със 'смотаните' хибриди, защо точно БМВ вече се пробват с хибриди на седма серия и на X6? Или на теб в главата ти само дизел има? И не ти ли е ясно, че тук основната идея не е да си само в 'лява лента' .. и докато още няма инфраструктура, то хибридите са плавния преход към електромобилите. Хайде пусни фотоволтаичния панел на БМВ 1-цата да ти поддържа климатика включен 'безплатно' , докато колата ти е паркирана в жегата ;-)
  • #8
    9 rate up comment 19 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    1 Серия БМВ дава 4,4 среден разход дизел,незнам дали тази "Корола" променя небосклона на автомобилостроенето....ако ви кефи купете си я,ама ще карате пак в дясна лента.Недай си боже да карате в планиски терен с това тегло и този 1.8 бензинов мотор ще е голяма драма и разхода и динамиката,а не на последно място и нервите от скапаната покупка....
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Радвам се, че ми отговори с факти. Сега ще хвърля едно око как стоят нещата, защото наистина разход от 5/100 за такъв клас автомобил с такава мощност е много добро постижение!!!
  • #6
    13 rate up comment 6 rate down comment
    MoTkO ( преди 15 години )
    ти какво правиш тук бре ходи да пишеш в някой форум за памперси
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Наблюдател ( преди 15 години )
    He (Triforce) is not complete ***, something is still missing...:)