IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опел Омега/Opel Omega

+ голямо пространство, богато серийно оборудване, висок комфорт, сигурно поведение на пътя- недостатъци в качеството на изработката, индиректен волан, по-ранните модели ръждясват, жадни бензинови мотори

Опел Омега/Opel Omega
 История на модела9/86 Представяне на модела, в началото само седан с четири врати10/90 Моделът е преработен. Мотори: 2.0i литров 115 к.с., 2.4i литров 125 к.с., 2.6i с 150 к.с., 2.3D с 73 к.с.,  2.3 TD с 100 к.с. и 3.0i с 200 к.с. за Караван10/93 Край на производството на първата генерация. Произведените екземпляри се продават до 3/943/94 Старт на втората генерация. Мотори: два 2.0 литрови четирицилиндрови с 115 или 136 к.с., два V6 мотора - 2.5 литров с 170 к.с. и 3.0 литров с 210 к.с., както и един 2.5 литров шестцилиндров турбодизел с 130 к.с.9/97 Подобрения в модела, странични еърбегове серийно и турбодизел със 100 к.с.9/98 Нов 2.0 литров 16v мотор с 136 к.с. Серийно климатик за всички модели.9/99 Фейслифт. Активни облегалки за главите отпред и спирачен асистент серийно. Нов 2.2 литров бензинов мотор с 144 к.с.6/00 Нов 2.2 литров DTI турбодизелов мотор с директно впръскване и 120 к.с.8/00 Спиране предлагането на 2.5 TD мотор8/01 Нов 2.5 литров DTI с 150 к.с. - турбодизел с директно впръскване4/02 Нови мотори: 2.6 V6 с 180 к.с. и 3.2  V6 с 218 к.с.3/04 Спиране производството на моделаОмега е не просто най-големият Опел. Това е един от най-големите автомобили в горния среден клас изобщо. Интелигентната употреба на пространството е най-силната страна на Омега. Лимузината спокойно поглъща голямо количество багаж, а Караван има такъв товарен капацитет, че в сравнение с него някои миниванове изглеждат тесни. Не е съвсем вярна и старата присъда срещу най-големия Опел, че предлага много тенекия, но малко модерни технологии. Технологичното ниво на компонентите не бива да се поставя под съмнение. Всъщност най-болезнените удари попаднаха върху първата генерация на модела, която трябваше да извлече поуките (подобно на първата Астра). Що се отнася до Омега В (от 3/94), моделът от самото начало е доста по-зрял като концепция. По отношение поведението на пътя и при двете генерации няма какво да се критикува. Сигурността в купето е на много високо ниво, особено след 98 година, когато освен ABS, предни еърбегове и интелигентни колани към серийното оборудване се прибавят и странични въздушни възглавници. За съжаление обаче конструкторите позиционираха твърде неизгодно резервоара точно в обсега на деформацията на задницата на автомобила.  
Опел така и не успя до края на производството на Омега да достигне нивото на качество на конкуренцията. Изработката на каросерията е сравнително чиста, но поводи за постоянно изнервяне дават многобройните евтини компоненти по цялата кола, които често се превръщат в причина за принудителен престой. Проблеми дават и двигателите на топверсиите.Нито един от шестте мотора, предлагани в Омега не е "връх на сладоледа". Старият 2.0 литров четирицилиндров с 115 коня, който се монтираше до септември 98 година, се затруднява доста с тежкото купе. По - модерният агрегат, който пак е с обем 2.0 литра, но разполага с повече клапани и 136 коня е най-препоръчителен при бензиновите мотори, въпреки че в никакъв случай не е икономичен. V6 моторите обаче, са още по-натоварващи от гледна точка на разхода. Много убедителен е  шестцилиндровият дизел с 130 коня (разработен от BMW), защото е икономичен и същевременно с отлични динамични характеристики. На предлагания от септември 97 година дизел (100 коня) с директно впръскване от друга страна, му липсва мощност, за да се справя успешно с тежката Омега.Най-често срещани повреди:Мотор: многобройни случаи на скъсани ангренажни ремъци, счупени разпределителни валове при V6, скъсани маркучи на турбото при 2.5 TD
Запалване: Проблеми с мениджмънта на мотора (бензин), дефектни индуктори и имобилайзериЕлектрика: лошо замасяване на блока на мотора, дефектни генератори (97-98), блокирали стартери (98 г.)Каросерия, интериор: проблеми с отключването на волана
0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Vasilev ( преди 16 години )
    Prodavn opel omega - 1995, benzin 2.0 l. avtomatik, garajna, pulen el.paket, al.djanti djanti i zimni gumi, el,shibidah.cena - 3000 evro, 98592070
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ime ( преди 16 години )
    Карам Омега-А'88г. Възхитителни са системата за самодиагностика и качеството на всичко- едно време са произвеждали с мисъл за долговечна екплоатация. Напр:тапицерията (плюш)няма драскотина. Купето е ръждясало тук-там, но вътре е широко и комфортно като в апартамент.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ime ( преди 16 години )
    Карам Омега-А'88г. Възхитителни са системата за самодиагностика и качеството на всичко- едно време са произвеждали с мисъл за долговечна екплоатация. Напр:тапицерията (плюш)няма драскотина. Купето е ръждясало тук-там, но вътре е широко и комфортно като в апартамент.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    qnko ( преди 16 години )
    kupih si omega b kato vleznah vatre se po4uvstvah komfortno i sas udovolstvie si kazaqh 4e tva e kolata na jivota mii elgantna stilna i ne otstapia na drygite modeli koli konkurentno sposobna eee tva e s-klasata na opel
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    petio ( преди 16 години )
    Karam omega B 2.0 16V, perfektna e i sym mnogo dovolen. Mnogo e stabilna i ne se useshta skorostta.Kogato eventrualno resha da q smenqm otnovo iskam da e Omega :))
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Слави ( преди 16 години )
    Карам Омега 1 произведена 11.1988, мотор C20NE 115 к.с. и не знам защо по-горе е писано, че бил слаб... Много добре ускорява като за габаритите си, а на извънградско е достатъчно икономичен - 6-7/100 при нормално каране. В градски условия става лаком.
  • #2
    3 rate up comment 9 rate down comment
    drago ( преди 16 години )
    опела е москвича на западните автомобили безкрайно нерационален евтин автомобил с грозна возия И ВИЗИЯКАРУЦА
  • #1
    18 rate up comment 1 rate down comment
    drago ( преди 17 години )
    този модел на опел може да се сравнява с доста други расови коли и да ги удари в земята .Лично аз шофирам модела с 2,5 турбодизелов двигател и не мога да кажа нищо лошо за него ,има перфектно поведение на пътя добро ускорение срвнително добър разход на гориво . Ако те влечат големите и бързи коли не се чуди ,а ОМЕГА си купи но не забравяи да караш разумно.