Омега е не просто най-големият Опел. Това е един от най-големите автомобили в горния среден клас изобщо. Интелигентната употреба на пространството е най-силната страна на Омега. Лимузината спокойно поглъща голямо количество багаж, а Караван има такъв товарен капацитет, че в сравнение с него някои миниванове изглеждат тесни. Не е съвсем вярна и старата присъда срещу най-големия Опел, че предлага много тенекия, но малко модерни технологии. Технологичното ниво на компонентите не бива да се поставя под съмнение. Всъщност най-болезнените удари попаднаха върху първата генерация на модела, която трябваше да извлече поуките (подобно на първата Астра). Що се отнася до Омега В (от 3/94), моделът от самото начало е доста по-зрял като концепция. По отношение поведението на пътя и при двете генерации няма какво да се критикува. Сигурността в купето е на много високо ниво, особено след 98 година, когато освен ABS, предни еърбегове и интелигентни колани към серийното оборудване се прибавят и странични въздушни възглавници. За съжаление обаче конструкторите позиционираха твърде неизгодно резервоара точно в обсега на деформацията на задницата на автомобила. Опел така и не успя до края на производството на Омега да достигне нивото на качество на конкуренцията. Изработката на каросерията е сравнително чиста, но поводи за постоянно изнервяне дават многобройните евтини компоненти по цялата кола, които често се превръщат в причина за принудителен престой. Проблеми дават и двигателите на топверсиите.Нито един от шестте мотора, предлагани в Омега не е "връх на сладоледа". Старият 2.0 литров четирицилиндров с 115 коня, който се монтираше до септември 98 година, се затруднява доста с тежкото купе. По - модерният агрегат, който пак е с обем 2.0 литра, но разполага с повече клапани и 136 коня е най-препоръчителен при бензиновите мотори, въпреки че в никакъв случай не е икономичен. V6 моторите обаче, са още по-натоварващи от гледна точка на разхода. Много убедителен е шестцилиндровият дизел с 130 коня (разработен от BMW), защото е икономичен и същевременно с отлични динамични характеристики. На предлагания от септември 97 година дизел (100 коня) с директно впръскване от друга страна, му липсва мощност, за да се справя успешно с тежката Омега.
Най-често срещани повреди:Мотор: многобройни случаи на скъсани ангренажни ремъци, счупени разпределителни валове при V6, скъсани маркучи на турбото при 2.5 TDЗапалване: Проблеми с мениджмънта на мотора (бензин), дефектни индуктори и имобилайзериЕлектрика: лошо замасяване на блока на мотора, дефектни генератори (97-98), блокирали стартери (98 г.)Каросерия, интериор: проблеми с отключването на волана


0