IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЗАЗ се завръща

Запорожският автомобилостроителен завод (ЗАЗ) сглобява чужди модели вече доста години.

ЗАЗ се завръща
Сега обаче се появи новината, че фирмата ще пусне нов модел в края на тази година, който ще бъде с марката ZAZ. Това ще бъде ZAZ Forza, който ще бъде произвеждан на платформата на китайския модел Chery A13 (Fulwin 2, на снимката). 



Продажбите на този автомобил в Украйна ще започнат от януари следващата година, съобщава пред вестник „Новости Донецка" председателят на борда на директорите в ЗАЗ, Николай Евдокименко. 

Плановете на ЗАЗ са да продава този автомобил и на други пазари. Евдокименко не казва с какви двигатели ще се предлага ZAZ Forza и каква ще е неговата цена. 

Седанът Chery A13 беше представен от китайската фирма през 2008, но неговото серийно производство все още не е започнало. Китайската версия е с бензинови двигатели с обем 1.3 и 1.8 литра. 

Сега ЗАЗ продава в седем държави, като най-масовият им модел е наречен Chance, като замени сглобявания преди това в завода Chevrolet Lanos. Освен Chance, сега в ЗАЗ се сглобяват и Kia cee’d, Kia Sportage, а също и Lada 21093.  
0 от 500
  • #39
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    До Бъчваря и Маккена-Пичове много се радвам, че има хора, като вас! Преди време бях редовен в този сайт, но тук е пълно с пубери и комплексари, а на мен не ми останаха много нерви за трошене...Както и да е. На 38 съм и половината ми живот мина около и в автомобили...Във всеки автомобил има нещо, достойно за уважение. Намерете историята около създаването на първия ЗАЗ, по-точно за двигателя му. Ще разберете колко практичен е руснакът...Поздрави и безаварийни километри!
  • #38
    9 rate up comment 0 rate down comment
    MAKKENA ( преди 15 години )
    Забравих да спомена или казах,че Заз-за на баща ми беше нов.Затова обиколи света 3-ти за 4г.Без грам повреда и неприятности.Може да е късмет,незнам,а може ,защото хем беше нон,хем беше по новия модел-968 АМ.Но въпреки всичко,прави сметка колко километра е изминал,без да спира,също и България,все пак беше началник и не го спираше!Спря само веднъж,когато вместо бензин му сипа вода!!!:)Не съм съгласен с нещо,ако вземеш за повечко пари от Германия кола,но не от Авто къща,а от собственик-Немец,ти обещавам светли бъднини!!!Не говоря за всички коли,не всички стават,изброявал съм ги кои стават,сега ме мързи и не искам да се повтарям.Но ако вземеш такава на старо от Немеца,говорим да не е много евтина,ТО!!!-ТО тогава забрави за новата кола с глобализираната,непроверена заради конкуренцията и бързо сменяващите се модели,отказваща и капризна електроника!С съвремените унифицирани дефекти и скъпо обслужване.трябва да имаш сигурен бизнес да ги сменяваш на 4 години,защото иначе ще се омагьосаш!То за това са и тия реклами:доплащане за старо,купи ново,за да те вкарат в един порочен кръг и да си осигурят продажбите на купчината желязо,която бълват заводите и не знаят и търсят на кой да го продадат-както е казал Чарлз Морган,собственика на Морган!Старите,сравнително скъпи коли се заклеваш в живота си и пееш!КАЗАХ:-НЕ ВСИЧКИ И НЕ ВСЕКИ МОДЕЛ!!!Но не искам да изпадам в дискусии и затова ще премълча.Който знае,знае! Цитат:-Старото е златно,а новото е с съмнително качество.
  • #37
    9 rate up comment 0 rate down comment
    MAKKENA ( преди 15 години )
    Разбирам те прекрасно приятелю!От-До!Изразяваш си мисълта прекрасно!Затова съм написал:-"Хората в България живеят в тихо отчаяние...".....Но да бъдем оптимисти.Желая ти здраве и щастие,и да спечелиш от тотото!Ей,да черпиш една каса бира!:)http://pics.data.bg/categories/1/общи/8b811299bb0fe07bf2d78e6c9d291260/img_257539_423005_b
  • #36
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Не, ЗаЗ-а не е здрава машина, а чуплива. Виж, ако беше казал "ЯКА МАШИНА", щях да се съглася с теб. Просто колата се чупи доста често. Баща ми мина около 80 000 км със ЗаЗ 968А и достатъчно често се налагаше да я ремонтира. Аз изминах около 15 000 км с един ЗаЗ 968М, закупен на старо и мога да кажа, че удоволствието бе голямо, а ремонтите през ден. Накрая тая кола я карах без половината части по карбуратора, с дупки по купето и ремонтирани с тел маркучи на съединителя. Когато имах пари се кефех, когато успявах да я ремонтирам и да сложа някоя нова част. Вземах 200-300 лева заплата, но когато започнах да работя за 130-160 лева, просто не издържах финансово и дадох колата на един ***. Може би, ако имах нормална заплата, щях да карам тая кола още дълго време. Ако вземах сегашната си заплата, тоя Запорожец щеше да бъде златен! Но...вместо това се зарекох да събера пари и си взема нечуплива кола. Естествено, никога не съм си мислел, че реално мога да си купя нов автомобил докато работя, освен ако не спечеля от тотото. Обаче теглих една майна на една жена и си купих нова кола :) И добре, че го направих, защото ето, оня ден един приятел даде 1400 лева за ремонта на двигателя на една Ксантия, какъвто автомобил и мислех да купувам през 2005-2006 година. Мислех и за Пасат, но ето, друг колега се видя в чудо с тая кола и я продаде, вземайки Голф 4, с която разходите му се увеличиха двойно ХDDDDDDDDDDDDD Мани ги тия стари таралясници. Повече никога няма да се кача на автомобил втора ръка, освен ако не реша да стана колекционер. Да живее новото, да живеят новите технологии в автомобилостроенето и нека оставим старите си кочини само за да задоволим егото си :)
  • #35
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Приятелю, съжалявам, 38 ще направя, но не я бях чувал преди! Просто жената не е живяла в нашата действителност, а аз с 38 годишният си опит поне се научих да разпознавам, какво мислят жените, как и защо. Просто слушайки снощи интервюто по Хоризонт ( докато чупех и ядях пресни орехи), разбрах що за човек е. Тя е човек, който не знае какво точно иска и я кара на импулси(както почти всички жени). Противоречи си през 2 минути в изказванията . За мен тия хора са ясни. Мен ме интересуват други - тия, които тънеха и тънат в мизерия вече 20 години, а някои от тях и повече. Интересуват ме хорицата, които караха и карат 10-20 годишни кочини. Интересуват ме, защото в нищетата се калява волята! Не ме разбирай грешно. Не говоря за колекционерите и маниаците, които гледат като писано яйце старият си автомобил, защото са влюбени в него, а за хората, които просто искат да изживеят тоя живот по колкото се може по-добър начин, но не са попаднали на точното място и в точното време! Ако имах богати роднини, нямаше да пиша тия неща, защото щях да мисля по съвсем различен начин. Нямаше да съм се докосвал до мизерията и нямаше да се боря за всеки залък хляб! Щях да имам определено мислене, но то щеше да бъде съобразено с моята реалност. Надявам се ме разбираш.
  • #34
    9 rate up comment 0 rate down comment
    mattias ( преди 15 години )
    a zaza e naistina zdrava ma6ina!!!!
  • #33
    9 rate up comment 0 rate down comment
    mattias ( преди 15 години )
    jenata-lubovta na jivota ti,heavy metal i koli.....tova e hubavo!!!!!
  • #32
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Accept-teutonic terror!!!
  • #31
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Немецо ( преди 15 години )
    ЗАЗ - Заплаха за автомобилите на запад ! :D
  • #30
    6 rate up comment 1 rate down comment
    MAKKENA ( преди 15 години )
    Отнася се за теб.