IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes CL с ново активно окачване

Системата Active Body Control (ABC) вече е стандартна за версиите CL 500 BlueEfficiency и CL 600.

Mercedes CL с ново активно окачване
Също като при модернизираната през миналата година S-Class, новата система за защита от странични пориви на вятъра вече се прилага и при купето. Тя използва сензори, като електрониката й взима предвид и ъгълът на завъртане на волана и ускорението. 



Ако по време на движение задуха силен страничен вятър, системата е в състояние да не позволи промяна в посоката на движение на автомобила. Активира се при скорост над 80 км/час. Ако водачът сам поеме инициативата и извърши подходящата маневра, системата се изключва и не му пречи. ABC има сензори на окачването и може да управлява активното хидравлично окачване отпред и отзад. Необходимият натиск върху хидравликата се оказва от радиална помпа с бутало. Четири такива помпи са свързани към хидравличните цилиндри и се управляват от микропроцесор. 

Системата е от два кръга, като при престой в задръстване, при спиране на светофар или при движение по равен и гладък участък от пътя се включва вторият кръг с по-ниско налягане. 



При нужда пътният просвет може да бъде повишен с 45 мм. Може да се избира между два режима на работа- „комфорт” и „спорт”. При спортен режим колата се снижава с още 10 мм в сравнение с режим комфорт. 

Окачването се допълва от кормилната система Direct-Steer, която има усилване с променливо действие, в зависимост с ъгълът на завъртане на волана. Колкото волана е по-близо до средно положение, толкова действието на усилването е по-слабо. 

Спирачната система е с електронен помощник Adaptive Brake, който помага да се постигне необходимия натиск върху педала при опасност. При хлъзгав терен (при дъжд), системата може сама да задейства спирачната система. Притежава и функцията Hold, която предпазва от неволно движение напред при колона и светофари например, или назад при спирания с обратен наклон. Ръчната спирачка се активира с натискането на бутон. 



Спирането се подпомага и от системата Torque Vectoring Brake, която въздейства върху задното вътрешно колело при завои. Новото поколение на ESP се комбинира и със системи за мониторинг и контрол на налягането в гумите. По избор може да бъде или стандартната система за мониторинг TPLWS (Tyre Pressure Loss Warning System) или по-скъпата и съвършена TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). 



Версията CL 500 4Matic BlueEfficiency с предаване на движението към 4-те колела, със системата 4ETS за контрол на следата и въздушно окачване Airmatic, има вместо системата ABC, системата Adaptive Damping System (ADS), която може да регулира характеристиките на всеки отделен амортисьор, като и тук има възможност водачът да избира от различни режими на действие. 



В Mercedes вече работят над най-ново поколение ABC. То се нарича MBC (Magic Body Control), като специална камера разположена на челното стъкло ще следи повърхността на пътя на 15 метра пред колата и окачването ще се настройва автоматично още преди колата да е стъпила върху неравен участък.  
0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Slav78 ( преди 15 години )
    Колега, при вятър над 100 км. тировете са в полето и не са проблем.Това е нова система , която наистина може да се окаже излишна,но наистина CL-a е много красив.
  • #6
    15 rate up comment 12 rate down comment
    incompetent ( преди 15 години )
    Луд фен съм на BMW, но за този автомобил още нямат алтернатива.
  • #5
    10 rate up comment 13 rate down comment
    incompetent ( преди 15 години )
    Един от малкото останали красиво изваяни Мерцедеси. Сравнете с Е-класата, например - отвътре и отвън. Уважения и за изчистения най-накрая интериор, а не като на граждански самолет кокпита... Само да пипнат волана малко, че таз форма...
  • #4
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Тriforce ( преди 15 години )
    Подухвам ли подухвам като Сливенски вятър на момчетата от Казанлък, ах как мразя жените, за това и не обичам Мерцедес, мъжка кола е значи е гадна !!!
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    valentino ( преди 15 години )
    Системата нанася корекции във воденето на авомобила, когато самият водач не вземе мерки при промяната, причинена от порива на вятъра.
  • #2
    21 rate up comment 17 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    "системата е в състояние да не позволи промяна в посоката на движение на автомобила."Това как да го разбирам? Че докато минавам зимно време покрай Сливен и там духа с над 100 км/ч и реша да изпреварвам ТИР, докато се опитам да завия с ляв мигач системата няма да ми позволи? Или?
  • #1
    13 rate up comment 11 rate down comment
    reventon ( преди 15 години )
    dobta razrabotka na lo6 avtomobil :D:D..maitap we..stava