
Ако по време на движение задуха силен страничен вятър, системата е в състояние да не позволи промяна в посоката на движение на автомобила. Активира се при скорост над 80 км/час. Ако водачът сам поеме инициативата и извърши подходящата маневра, системата се изключва и не му пречи. ABC има сензори на окачването и може да управлява активното хидравлично окачване отпред и отзад. Необходимият натиск върху хидравликата се оказва от радиална помпа с бутало. Четири такива помпи са свързани към хидравличните цилиндри и се управляват от микропроцесор.
Системата е от два кръга, като при престой в задръстване, при спиране на светофар или при движение по равен и гладък участък от пътя се включва вторият кръг с по-ниско налягане.

При нужда пътният просвет може да бъде повишен с 45 мм. Може да се избира между два режима на работа- „комфорт” и „спорт”. При спортен режим колата се снижава с още 10 мм в сравнение с режим комфорт.
Окачването се допълва от кормилната система Direct-Steer, която има усилване с променливо действие, в зависимост с ъгълът на завъртане на волана. Колкото волана е по-близо до средно положение, толкова действието на усилването е по-слабо.
Спирачната система е с електронен помощник Adaptive Brake, който помага да се постигне необходимия натиск върху педала при опасност. При хлъзгав терен (при дъжд), системата може сама да задейства спирачната система. Притежава и функцията Hold, която предпазва от неволно движение напред при колона и светофари например, или назад при спирания с обратен наклон. Ръчната спирачка се активира с натискането на бутон.

Спирането се подпомага и от системата Torque Vectoring Brake, която въздейства върху задното вътрешно колело при завои. Новото поколение на ESP се комбинира и със системи за мониторинг и контрол на налягането в гумите. По избор може да бъде или стандартната система за мониторинг TPLWS (Tyre Pressure Loss Warning System) или по-скъпата и съвършена TPMS (Tyre Pressure Monitoring System).

Версията CL 500 4Matic BlueEfficiency с предаване на движението към 4-те колела, със системата 4ETS за контрол на следата и въздушно окачване Airmatic, има вместо системата ABC, системата Adaptive Damping System (ADS), която може да регулира характеристиките на всеки отделен амортисьор, като и тук има възможност водачът да избира от различни режими на действие.

В Mercedes вече работят над най-ново поколение ABC. То се нарича MBC (Magic Body Control), като специална камера разположена на челното стъкло ще следи повърхността на пътя на 15 метра пред колата и окачването ще се настройва автоматично още преди колата да е стъпила върху неравен участък.


1