IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes CL с ново активно окачване

Системата Active Body Control (ABC) вече е стандартна за версиите CL 500 BlueEfficiency и CL 600.

Mercedes CL с ново активно окачване
Също като при модернизираната през миналата година S-Class, новата система за защита от странични пориви на вятъра вече се прилага и при купето. Тя използва сензори, като електрониката й взима предвид и ъгълът на завъртане на волана и ускорението. 



Ако по време на движение задуха силен страничен вятър, системата е в състояние да не позволи промяна в посоката на движение на автомобила. Активира се при скорост над 80 км/час. Ако водачът сам поеме инициативата и извърши подходящата маневра, системата се изключва и не му пречи. ABC има сензори на окачването и може да управлява активното хидравлично окачване отпред и отзад. Необходимият натиск върху хидравликата се оказва от радиална помпа с бутало. Четири такива помпи са свързани към хидравличните цилиндри и се управляват от микропроцесор. 

Системата е от два кръга, като при престой в задръстване, при спиране на светофар или при движение по равен и гладък участък от пътя се включва вторият кръг с по-ниско налягане. 



При нужда пътният просвет може да бъде повишен с 45 мм. Може да се избира между два режима на работа- „комфорт” и „спорт”. При спортен режим колата се снижава с още 10 мм в сравнение с режим комфорт. 

Окачването се допълва от кормилната система Direct-Steer, която има усилване с променливо действие, в зависимост с ъгълът на завъртане на волана. Колкото волана е по-близо до средно положение, толкова действието на усилването е по-слабо. 

Спирачната система е с електронен помощник Adaptive Brake, който помага да се постигне необходимия натиск върху педала при опасност. При хлъзгав терен (при дъжд), системата може сама да задейства спирачната система. Притежава и функцията Hold, която предпазва от неволно движение напред при колона и светофари например, или назад при спирания с обратен наклон. Ръчната спирачка се активира с натискането на бутон. 



Спирането се подпомага и от системата Torque Vectoring Brake, която въздейства върху задното вътрешно колело при завои. Новото поколение на ESP се комбинира и със системи за мониторинг и контрол на налягането в гумите. По избор може да бъде или стандартната система за мониторинг TPLWS (Tyre Pressure Loss Warning System) или по-скъпата и съвършена TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). 



Версията CL 500 4Matic BlueEfficiency с предаване на движението към 4-те колела, със системата 4ETS за контрол на следата и въздушно окачване Airmatic, има вместо системата ABC, системата Adaptive Damping System (ADS), която може да регулира характеристиките на всеки отделен амортисьор, като и тук има възможност водачът да избира от различни режими на действие. 



В Mercedes вече работят над най-ново поколение ABC. То се нарича MBC (Magic Body Control), като специална камера разположена на челното стъкло ще следи повърхността на пътя на 15 метра пред колата и окачването ще се настройва автоматично още преди колата да е стъпила върху неравен участък.  
0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    siro ( преди 15 години )
    Абе... не, че нещо, ама след фейслифта новите фарове на CL-а са почти идентични с тези на новата Octavia :)Някой май си изчерпва дизайнерския потенциал? А?
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 15 години )
    Абе какво става тук, на една от най-яките коли , коментарите са отрицателни ???
  • #25
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анатолий ( преди 15 години )
    Абсолютно си прав!Дизайнерите им са Корейци!
  • #24
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Евгений ( преди 15 години )
    Абсолютно Хюндай купе!
  • #23
    1 rate up comment 6 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    Защо да не цитираме Бентли и RR? Какво им е? Твоята кола сигурно е по-измислена,а?
  • #22
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Този връх на автомобилостр. попада сам в измилен клас. Няма премиум марка която да прави подобна кола(не ми цитирайте Бентли и Ролс). Какво е това...лимузина с две врати. Замисълът на купетата е да са спортни автомобили. А това е МБ, принципно те не могат да правят спортни автомобили, а да не говориме за спортни с такива размери.МБ, просто всячески се опитват да хванат пазар. A,B,C,E,S,SLK,SL,CL,CLS,GLK,ML,G,R,GL,SLS + АМГ от почти всеки клас!? Пиши на роднияи по-леко с прогнозите.
  • #21
    2 rate up comment 11 rate down comment
    brando ( преди 15 години )
    КАРАМ W211 НО ПРЕЗ 2006 Г. СТОЯХ ЧАС И ПОЛОВИНА В ЕДИН CL AMG НА АВТОИЗЛОЖЕНИЕТО В СОФИЯ .....НЕВЕРОЯТЕН АВТОМОБИЛ !!!
  • #20
    7 rate up comment 13 rate down comment
    dan ( преди 15 години )
    Tova e vurha na avtomobilostroeneto, teja deto plujat po kolata sa ili hora koito nikoga njama da se kachat v podoben avtomobil ili 15 godishni pupchivi forum trolove.
  • #19
    2 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    слагайте минуси колкото искате,но по-голяма тъпня от това да си купиш такъв Мерджан с 2 врати на този свят няма.Отгоре на всичко погледнат отстрани е супер грозен.Долу горе същия модел(не го знам със сигурност) лимузината с 4 врати е една от най-чките коли на този свят,що за балък трябва да си да си купиш тази грозотия,и милиарди да имам .....
  • #18
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Защо да съм смотан, защото в статията не е обяснено как действа системата ли? Ти си смотан, защото вместо да напишеш как работи, само обиждаш. ***!