IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Peugeot пуска „горещия” 308 GTi

Предлаганите „горещи” модели в Европа се увеличават с още един - Peugeot 308 GTi.

Peugeot пуска „горещия” 308 GTi
Дали това означава, че се връща доброто време за спортните модели на френската марка? 



В официално съобщение до пресата, от Peugeot казват: „В марката Peugeot вади на пазара 308 GTi, което представлява нова ера в производството на спортни хечбеци на фирмата, които от една страна вече са предназначени за ежедневна употреба, а от друга са много екологични. За да бъде практичен, този хечбек ще се предлага с пет врати”. 



Според производителите въпреки комфорта потребен за ежедневното каране, колата ще предлага и удоволствие от динамиката. В същото време комбинираният среден разход на гориво няма да надхвърля 6.9 литра на 100 км. Вредните емисии СО2 са 159 г/км. 



Промените засягат и окачването, което отпред е усилено с нови пружини и приближава солата с 10 мм до пътя (височината на автомобила е 1488 мм). Спирачните дискове са с увеличен диаметър до 340 мм отпред и 290 отзад. Кормилната система е по-чувствителна и точна. Колата има система за контрол на стабилността, която може напълно да бъде изключена. 



Мощността е 200 к.с. (при 5500 до 6800 оборота в минута), която идва от бензиновият турбодвигател THP VTi с обем 1.6 литра, с директно впръскване на горивото. Максималният въртящ момент на двигателя е 275 Nm, като е наличен между 1700 и 4500 об/мин. Предаването е към предните колела, а двигателят е комбиниран с механична скоростна кутия с 6 степени. 308 GTi ускорява от място до 100 км/час за 7.7 секунди. От 80 до 120 км/час на пета скорост ускорява за 6.7 секунди. 



Интересно е, че изпускателната система включва и своя собствена звукова система (Sound System), която променя звученето на двигателя съобразно интензивността на ускоряване. 

Автомобилът има и специфичен спортен body kit. Peugeot 308 GTi e взел предната броня от 308 CC, задната броня е с черен дифузьор, на покрива има нов спойлер. Накрайника на ауспуха е двоен, надписа GTi виждаме отстрани и отзад на каросерията. Колата е с нови джанти с размер 18 цола и гуми 225/40. В интериора виждаме алуминиеви педали, спортен кожен волан и лакирана в черно средна конзола. 


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Човек, просто споделих впечатленията си. Тоя с Алфата е качил 68 клипа в YouToube. Прегледай ги, ако имаш желание. Ще видиш, че е качил много гонки с различни автомобили, включително BMW и Мерцедес. Къде бие, къде пада, но важно е друго - не всичко което лети се яде. Алфата е тунингована, както и Фиестата. Нека не поставяме всичко под един знаменател. Ако ти е интересно, има клипче и с част от тунинговането на Алфата. Да, дизел е и в обороти я няма никаква. За това си прав. Просто случайно попаднах на тия двамата оная нощ, видях колите им и ги потърсих в интернет. За моя не толкова голяма изненада, аз разбрах почти всичко за хората, участвали в гонката. Представи си, колко струва на полицаите да ги открият! Щом аз успях за по-малко от 2 минути да разбера кои са! Чудя се, *** ли са ченгетата или просто не им се занимава, защото не могат да докажат нищо в съда?
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Много се извинявам, но 2.4 JTD не е ли дизел? И сега какво искаш да кажеш? Че бензинка 136 коня 900 кила бие дизелова Алфа 136 коня поне 1100 кг? Ами то няма как иначе! Ти само да беше прочел отгоре какво пише, няма нужда и клипа да гледаш. И мен 1 време Голф 2 110 коня ме дърпаше по 50-100 метра на старт с БМВ 316, но като набера след 160 и Голфа изчезваше в огледалото. Пробвай ги тези двете по магистралата, да видим къде е Алфата?????? :)
  • #28
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ало, ненормалници, изходихте ли се вече?
  • #27
    58 rate up comment 1 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Айде малко радост и за Алфистите - същата Алфа 166, но на друго място в Русе. Егати майтапа. Фиестата значи ще остави на километър тоя Голф GTI :P
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Къцаря ( преди 15 години )
    Това направо утрепва Golf и Scirocco
  • #24
    56 rate up comment 2 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Ха, случайно попаднах в нета на двамата типа с Фиестата и Алфата! Ето и една гонка от юни месец на същото място в Русе. Сигурно и за днешната гонка са си направили клип.
  • #23
    38 rate up comment 2 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    Приятел, кой има търпение да кара 150 000 км една кола? А и да измине толкова, едва ли мнението му ще има значение вече. Какъв е смисълът сега аз да хваля колата си, след като от 2 години не се произвежда вече? ОК, аз съм минал 60 000 км за малко повече от 4 години и я продавам, без да съм имал проблеми. Каква е гаранцията, че и след 60 000 ще върви добре, а тоя дето я вземе, няма да остане излъган? И какво, ако не я продам и мина 150 000 без проблеми, а вие през всичките тия години ме плюете, кaкто почнаха да ме оплюват още през 2006, когато я купих? Аз ще бъда доволен, че съм бил прав, както съм доволен и сега, но какво ще научите всички вие, които не вярвате на Форд? Ще ми се извини ли някой за насмешките, с които ми е отговарял? Не, както не ми се е извинил никой вече 4 години. Просто няма смисъл да се спори коя кола става и коя не. Преди половин час, прибирайки се от работа, пред мен на булеварда бяха спрели две коли една до друга. Когато ги наближих намалих и разбрах, че ще правят гонка. Видях, че са една малка и една голяма кола. Малката го скъса на старта и продължи така. След километър ги видях спрели на отбивката. Намалих и какво да видя? Една стара Фиеста от началото на деветдесетте и една новичка Алфа 166. Не знам каква бе тая Фиеста, но скъса шортите на Алфата. Ръмжеше доста и явно бе правена. И сега какво? Оня с дъртата Фиеста би новата, прехвалена Алфа и то на драг. Напуши ме такъв смях и се сетих, какви профани пишат тук и как неистово защитават 20 годишната си ***. Със здраве!
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Дано таблото да не е твърдо на допир, като на нашото 308.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    На 50 000 км. почти никоя нова кола не се разваля. Казвам почти...Предлагам да се похвалиш като стане на 150 000 км. Тогава ще си доста обективен, понеже ще имаш бая километри на колата и ще си я карал само ти. Така ще имаш реална преценка за нещата :)