
В официално съобщение до пресата, от Peugeot казват: „В марката Peugeot вади на пазара 308 GTi, което представлява нова ера в производството на спортни хечбеци на фирмата, които от една страна вече са предназначени за ежедневна употреба, а от друга са много екологични. За да бъде практичен, този хечбек ще се предлага с пет врати”.

Според производителите въпреки комфорта потребен за ежедневното каране, колата ще предлага и удоволствие от динамиката. В същото време комбинираният среден разход на гориво няма да надхвърля 6.9 литра на 100 км. Вредните емисии СО2 са 159 г/км.

Промените засягат и окачването, което отпред е усилено с нови пружини и приближава солата с 10 мм до пътя (височината на автомобила е 1488 мм). Спирачните дискове са с увеличен диаметър до 340 мм отпред и 290 отзад. Кормилната система е по-чувствителна и точна. Колата има система за контрол на стабилността, която може напълно да бъде изключена.

Мощността е 200 к.с. (при 5500 до 6800 оборота в минута), която идва от бензиновият турбодвигател THP VTi с обем 1.6 литра, с директно впръскване на горивото. Максималният въртящ момент на двигателя е 275 Nm, като е наличен между 1700 и 4500 об/мин. Предаването е към предните колела, а двигателят е комбиниран с механична скоростна кутия с 6 степени. 308 GTi ускорява от място до 100 км/час за 7.7 секунди. От 80 до 120 км/час на пета скорост ускорява за 6.7 секунди.

Интересно е, че изпускателната система включва и своя собствена звукова система (Sound System), която променя звученето на двигателя съобразно интензивността на ускоряване.
Автомобилът има и специфичен спортен body kit. Peugeot 308 GTi e взел предната броня от 308 CC, задната броня е с черен дифузьор, на покрива има нов спойлер. Накрайника на ауспуха е двоен, надписа GTi виждаме отстрани и отзад на каросерията. Колата е с нови джанти с размер 18 цола и гуми 225/40. В интериора виждаме алуминиеви педали, спортен кожен волан и лакирана в черно средна конзола.


0