IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проблеми с блока за управление на Corolla и Matrix

Toyota вика в сервизите си над 1.1 милиона автомобили заради открит дефект в блока за управление на двигателя.

Проблеми с блока за управление на Corolla и Matrix
Този дефект може да доведе до внезапно непредизвикано спиране на двигателя по време на движение. В сервизите са привикани моделите Corolla и Matrix, произведени през 2005-2008 година. 

По аналогични причини концернът General Motors вика в сервизите си 200 000 Pontiac Vibe, които се сглобяват на платформата на Toyota Matrix, съобщава изданието Automotive News. 



Според представител на Тойота, блокът за управление на двигателя доставян от фирмата Delphi, е произвеждан некачествено и е възможно да се получи цепнатина на местата на някои спойки или електронни компоненти. 

В Delphi, на свой ред отбелязват, че „електронния блок за управление е изработен в съответствие с всички изисквания на Toyota". 

От японската фирма уточняват, че първите признаци за възможен дефект се появяват, когато на таблото светва сигналната лампичка „check engine", а водачът усеща затруднения при превключване на скоростите. В такъв случай автомобилът не бива да се кара и трябва веднага да бъде заведен в сервиза, казват от Toyota. 

Новата сервизна кампания на Toyota беше предизвикана след като се появиха 1101 жалби в САЩ от собственици на Corolla и Matrix, изпратени до Националната администрация за безопасност на движението (NHTSA). В жалбите се казва, че двигателят на автомобилите им загасва по време на движение и не може да стартира повторно. 

Според данни на Toyota, по тези причини са възникнали три катастрофи, като е имало пострадали само в един от случаите. От NHTSA твърдят, че заради дефекта предизвиканите катастрофи са 6.  
0 от 500
  • #8
    30 rate up comment 5 rate down comment
    sis ( преди 15 години )
    Според мене, колкото е по-просто направено едно нещо, е по- надеждно. Съвременните автомобили ги наблъскаха с електроника, която колкото помага, толкова и в някои случаи вреди. Лично аз не съм готов да карам кола с антивирусна програма в нея, защото на там отиват нещата вече.
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    smoky ( преди 15 години )
    znam 4e ima po4itateli na ka4estvenite iaponski koli,no tova sa faktite.....rezultata ot svrah proizvodstvo,nadprevara da lapat pove4e.....nakraia strada potrebitela,kakto vinagi.........negledaiite mnogo reklami za laskavi koli.basi....
  • #6
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Corolla ( преди 15 години )
    Нали уж взеха мерки и нямаше да има повече проблеми!Майтап да няма,от големите фирми за сега май само Hyundai удържат фронта.
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    А хората от какво ще печелят? Поне консумативи да си има, ама да не се разваля. Така ще знаеш, че на всеки 15 или 20 000 км. ще дадеш примерно 500 лева, но през останалото време колата си върви и си 6+. И така до 6-тата година, когато започне да се чупи лека полека :)
  • #4
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Иван ( преди 15 години )
    Оффф вече не знам май всички марки са зле... Искам кола която да не се разваля и да няма консумативи ... Днешните коли всичко по тях е консуматив... Аман
  • #3
    18 rate up comment 4 rate down comment
    !!! ( преди 15 години )
    От големите май останаха само Хонда,ама и те си имаха проблеми с автоматичния Джаз/Фит.
  • #2
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Ахах ( преди 15 години )
    Е, ти що се оплакваш? На твоята нали само някакви лампички горяха...
  • #1
    15 rate up comment 19 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Честно ли бе? И такъв проблем ли имат тиа Тойоти? Малеее...