
Органът, който отговаря за защита на конкуренцията е подхванал случая, тъй като гаранцията съвсем не е вечна, а изтича на 160 хиляди километра.
Експертите в бранша доста се изненадаха при представянето на „доживотната гаранция“. Това, което Opel обяви звучеше много интригуващо: няма производител, който да предлага „вечна“ гаранция. Най-дългата гаранция на пазара е седем години (на концерна Hyundai-Kia).
При по-подробно заглеждане обаче се вижда, че предложението на Opel (първоначално само за пазарите в Германия и Великобритания) е с твърде много ограничения: Километраж? Ограничен. Разходи по ремонти? Поемат се частично. Запазва ли се гаранцията при препродажба? Не и без доплащане.
Това противоречие между рекламата и действителността е впечатлило и Централата за борба с нелоялната конкуренция в Германия (Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs). Оттам вече са пратили на производителя предупреждение, защото се дават лъжливи обещания. В предупреждението се казва, че ако кампанията не бъде прекратена в рамките на два дни ще последва обвинение.
„Установихме наличие на реклама, която привлича внимание, въвеждайки в заблуждение, защото в действителност няма доживотна гаранция, поета от Opel “, казва Райнер Мюнкер, член на президиума на Централата за борба с нелоялната конкуренция в Германия.
Днес от Opel се опитаха да отговорят: „Нашето предложение за гаранционна поддръжка намира отличен резонанс сред нашите клиенти“, обясни говорител на компанията.
В актуалната статистика на проведените акции по обратно повикване в сервизите обаче, Opel не стои никак добре. По данни на "Rheinischen Post" за последните пет години в Германия Opel е привикал в сервизите над 400 хиляди автомобила, което е повече от всеки друг производител.
Някои смятат, че именно това е причината шефът на марката Ник Райли да обещае платена от клиента „доживотна“ гаранция на всички нови автомобили Opel, за да засили „доверието в нашите продукти“. В момента тече масирана рекламна кампания в Германия, в интеренет и печатни издания, чийто пикантен символ е знакът за безкрайност.
В действителност гаранцията е ограничена на 160 хиляди километра, при това материалните разходи по ремонта се поемат само до пробег от 50 хиляди километра. След това в зависимост от навъртяните километри, собственикът поема стъпаловидно увеличаващ се дял от разходите по ремонта. От 100 хиляди километра нагоре, притежателят на автомобила поема 60% от разходите по ремонта. При препродажба на автомобила, гаранцията се губи, ако новият собственик не плаща годишна такса на Opel.


6