IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Доживотната гаранция на Opel e PR провал?

Идеята беше да се създаде доверие у клиентите към марката Opel – сега обаче „доживотната гаранция“ започва да се превръща в PR кошмар.

Доживотната гаранция на Opel e PR провал?


Органът, който отговаря за защита на конкуренцията е подхванал случая, тъй като гаранцията съвсем не е вечна, а изтича на 160 хиляди километра.

Експертите в бранша доста се изненадаха при представянето на „доживотната гаранция“. Това, което Opel обяви звучеше много интригуващо: няма производител, който да предлага „вечна“ гаранция. Най-дългата гаранция на пазара е седем години (на концерна Hyundai-Kia).

При по-подробно заглеждане обаче се вижда, че предложението на Opel (първоначално само за пазарите в Германия и Великобритания) е с твърде много ограничения: Километраж? Ограничен. Разходи по ремонти? Поемат се частично. Запазва ли се гаранцията при препродажба? Не и без доплащане.

Това противоречие между рекламата и действителността е впечатлило и Централата за борба с нелоялната конкуренция в Германия (Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs). Оттам вече са пратили на производителя предупреждение, защото се дават лъжливи обещания. В предупреждението се казва, че ако кампанията не бъде прекратена в рамките на два дни ще последва обвинение.

„Установихме наличие на реклама, която привлича внимание, въвеждайки в заблуждение, защото в действителност няма доживотна гаранция, поета от Opel “, казва Райнер Мюнкер, член на президиума на Централата за борба с нелоялната конкуренция в Германия.

Днес от Opel се опитаха да отговорят: „Нашето предложение за гаранционна поддръжка намира отличен резонанс сред нашите клиенти“, обясни говорител на компанията.

В актуалната статистика на проведените акции по обратно повикване в сервизите обаче, Opel не стои никак добре. По данни на "Rheinischen Post" за последните пет години в Германия Opel е привикал в сервизите над 400 хиляди автомобила, което е повече от всеки друг производител.

Някои смятат, че именно това е причината шефът на марката Ник Райли да обещае платена от клиента „доживотна“ гаранция на всички нови автомобили Opel, за да засили „доверието в нашите продукти“. В момента тече масирана рекламна кампания в Германия, в интеренет и печатни издания, чийто пикантен символ е знакът за безкрайност.

В действителност гаранцията е ограничена на 160 хиляди километра, при това материалните разходи по ремонта се поемат само до пробег от 50 хиляди километра. След това в зависимост от навъртяните километри, собственикът поема стъпаловидно увеличаващ се дял от разходите по ремонта. От 100 хиляди километра нагоре, притежателят на автомобила поема 60% от разходите по ремонта. При препродажба на автомобила, гаранцията се губи, ако новият собственик не плаща годишна такса на Opel.
0 от 500
  • #10
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И какво са 160 000 км? Да не би да са много!? А и щом след 50 000 започваш да плащаш....Опел винаги са били смешници. На фона на другите марки са жалки! Един друг немски производител дава безусловна гаранция на всички възли и агрегати в рамките на две години. А ти , ако искаш и 1 000 000 километра си навърти за две години....
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Opel ( преди 15 години )
    Немците е нормално да ги е страх от Опел, затова почнаха тая кампания в стил Адолф Хитлер и цялата немска, нацистка пропагандна машина беше впрегната за да плюе по Опел, но ще си го получат тъпкано.
  • #8
    4 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    *** *** от казанлъшкo с дъртата фиестичка пак се е правил на "недоволен собственик на хюндай".Едни и същи неща ги пише от години.Смени малко репертоара,че се изтърка.Ама то и за това малко акъл се иска.Той ако имаше,нямаше да ровиш кофите в провинцията и да точи лиги по новите коли.
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Real person ( преди 15 години )
    Смотам,като лъжеш поне се осведоми малко,казанлъшки ***!Плюл си под няколко имена Хюндай,но пак не ти се получава.ИндКомерс няма нищо общо с Германия,но ти няма как да знаеш,защото НЕ СИ ВИЖДАЛ НОВА КОЛА И ПРЕЗ КРИВ МАКАРОН.Частите им идват от склад в Словения.Да го духаш,левак!
  • #6
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Santa Fe ( преди 15 години )
    И аз съм отвратен от ИНДУСТРИАЛ КОМЕРС - абсолютни измамници!!! Връткат те за гаранционно събитие да се правиш на *** и да лъжеш застрахователя, че е от щета! Сервиза им е пълен ад - не поддържат части на склад и те мотаят колкото си щат с обяснението че ще ги доставяли от Кореа! Като им теглиш една майна и ги заплашиш със съд и "похвала" в рейтинг.агенция, веднага ти звънят, че "корейците" ... от Германия им пратили частта "току-що"!!! НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ХЮНДАЙ - ДОБРИ СА, НО Ind Comerce НЕ!!!
  • #5
    45 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да дам пример за подвеждаща реклам аи в BG на Хюндай. На големи транспаранти е написано, че вземаш автомобил за 5 години на изплашане, а едната ти година е безплатна и плащаш само 4. По-голяма наглост не бях срещал. Дори рекламата на Опел е по-добра оферта от тая. Естествено, че след като не ти дават отстъпка от ценовата листа(която липсва), тия пари се плащат още при сключване на договора за покупка на автомобил. После се оказваш излъган - един път с цена, втори път с непризнаването на пълната гаранция ( подобно на Опел) и трети път се оказва, че тоя автомобил трябва да стои в сервиза много повече от всеки друг японски или немски конкурент. Примери за подобни измами много. Затова сериозните производители държат ниски гаранции, но вършат всичко както трябва. Освен това, автомобилите им не се чупят дори след 5 години нормално каране. Като има балъци, нека се връзват на подобни оферти с високи гаранции.
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Iron MaN ( преди 15 години )
    нещо не си разбрал правилно какво искам да кажа...
  • #3
    32 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 15 години )
    е тука не става дума дали на нас ни стигат 160 000 км или не....Става дума ,че уж е вечна и уж е гаранция,*** гаранцията аз,дето след 50 000 км и почваш да плащаш.Под гаранция не разбираш ли ако нещо се счупи,фирмата да плати поправката или замяната на продукта???Евала на немците,че ще предприемат мерки срещу тази меко казана "нахална"реклама,ако беше в Бг ,нищо нямаше да се случи.А иначе символът на безкрайност е добре измислено като рекламен символ
  • #2
    38 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 15 години )
    Тук става дума заподвеждаща реклама, не за нещо друго
  • #1
    24 rate up comment 18 rate down comment
    Iron MaN ( преди 15 години )
    Е**х му майката е,че сте и нагли.160000км не стигат така ли...?Ем какво ли се чудя на тая критика,като българинът обира *** на Европа и после кара докрай.Да не мислите,че първият притежател на колата(в повечето случаи са европейци)ще кара тоя автомобил до 200000км?Като направи 120000км ще я продаде и някой балък ще я купи на нов внос.Така стоят нещата честно казано...