IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Доживотната гаранция на Opel e PR провал?

Идеята беше да се създаде доверие у клиентите към марката Opel – сега обаче „доживотната гаранция“ започва да се превръща в PR кошмар.

Доживотната гаранция на Opel e PR провал?


Органът, който отговаря за защита на конкуренцията е подхванал случая, тъй като гаранцията съвсем не е вечна, а изтича на 160 хиляди километра.

Експертите в бранша доста се изненадаха при представянето на „доживотната гаранция“. Това, което Opel обяви звучеше много интригуващо: няма производител, който да предлага „вечна“ гаранция. Най-дългата гаранция на пазара е седем години (на концерна Hyundai-Kia).

При по-подробно заглеждане обаче се вижда, че предложението на Opel (първоначално само за пазарите в Германия и Великобритания) е с твърде много ограничения: Километраж? Ограничен. Разходи по ремонти? Поемат се частично. Запазва ли се гаранцията при препродажба? Не и без доплащане.

Това противоречие между рекламата и действителността е впечатлило и Централата за борба с нелоялната конкуренция в Германия (Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs). Оттам вече са пратили на производителя предупреждение, защото се дават лъжливи обещания. В предупреждението се казва, че ако кампанията не бъде прекратена в рамките на два дни ще последва обвинение.

„Установихме наличие на реклама, която привлича внимание, въвеждайки в заблуждение, защото в действителност няма доживотна гаранция, поета от Opel “, казва Райнер Мюнкер, член на президиума на Централата за борба с нелоялната конкуренция в Германия.

Днес от Opel се опитаха да отговорят: „Нашето предложение за гаранционна поддръжка намира отличен резонанс сред нашите клиенти“, обясни говорител на компанията.

В актуалната статистика на проведените акции по обратно повикване в сервизите обаче, Opel не стои никак добре. По данни на "Rheinischen Post" за последните пет години в Германия Opel е привикал в сервизите над 400 хиляди автомобила, което е повече от всеки друг производител.

Някои смятат, че именно това е причината шефът на марката Ник Райли да обещае платена от клиента „доживотна“ гаранция на всички нови автомобили Opel, за да засили „доверието в нашите продукти“. В момента тече масирана рекламна кампания в Германия, в интеренет и печатни издания, чийто пикантен символ е знакът за безкрайност.

В действителност гаранцията е ограничена на 160 хиляди километра, при това материалните разходи по ремонта се поемат само до пробег от 50 хиляди километра. След това в зависимост от навъртяните километри, собственикът поема стъпаловидно увеличаващ се дял от разходите по ремонта. От 100 хиляди километра нагоре, притежателят на автомобила поема 60% от разходите по ремонта. При препродажба на автомобила, гаранцията се губи, ако новият собственик не плаща годишна такса на Opel.
0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 8 rate down comment
    ot BMW ( преди 15 години )
    sme6nici sa tezi ot opel nai mizernata nemska marka vi6 vw audi bmw sa drugo a za mercedes da ne govorim hahaha
  • #19
    6 rate up comment 5 rate down comment
    НИКИ ( преди 15 години )
    Грешка! 2 по математика или твърде много бира тая вечер!По 7 500 км на година правят 21 години или до 2027. М-даа, това май си е доживот!
  • #18
    9 rate up comment 5 rate down comment
    НИКИ ( преди 15 години )
    Какво са 160 000 км? На жена ми Корсата е на 4 год и 30 000 км - не е излизала от София, но ходи всеки ден на работа с нея. Според новата схема Опел ще поемат макар и частично ремонтите до 2022, когато колата ще е на 16 години - почти доживот и доста по добре от сега. На мен би ми харесало :)Освен това през първите 2 години няма лимит на пробега, както и до сега.
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Iron MaN ( преди 15 години )
    А е тая ,за която ти говоря е купена нова от дистрибутор от Европа през 1999г,а не е 2 употреба...та тая за която разправяш не се знае как е карана и поддържана.
  • #16
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Абе и един познат си взе Астра преди две години и не спря да я хвали, но преди няколко дена, тъкмо преди да замине на почивка, колата умря. Добре, че бе в града, а не няколкостотин километра. Та ремонта му излезе 500 лева. Не, благодаря. Употребяваният автомобил е като употребяваната жена. Никога не знаеш какви мъже е попадала, какво мисли и кога ще превърти, за да ти бие шута.
  • #15
    25 rate up comment 0 rate down comment
    John ( преди 15 години )
    ... Я колко мир и любов в тези коментари. Това отдавна не е било ;)
  • #14
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Iron MaN ( преди 15 години )
    Тка,пич виждам,че си неук за това първо те съветвам да изкараш М категория...а за да обогатя недостатъчните ти знания ти казвам,че задължителните консумативи са смяна на ролки и ремъци...и акумулаторчето,като издаде багажа.Айде бегай за курсове,че да се ограмотиш малко ;)
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Кое е задължителното? Основен ремонт и изкърпване на купето?!?! Отивай да си лягаш, ***!
  • #12
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    АйрЯн Мен ти дрогиран ли си, бе *** вулканизиран?!
  • #11
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Iron MaN ( преди 15 години )
    Хаххахахаа,какво били 160000км?!Чухте ли го протежето.Преди години баща ми си купи нова Астра от дистрибутор на Опел в Европа и до сега не е барал нищо освен задължителното.Автомобилът е от 1999г и е на 117854км.Така ,че не ми ги говори к'во става след 50000км