
„Много се радвам, че търсенето на този нов състезателен автомобил е толкова голямо“, каззва Норберт Хауг, шеф на Mercedes-Motorsport, „защото вече има повече поръчки и запитвания, отколкото могат да бъдат обработени за момента“.
Заинтересованите отбори могат да използват новия SLS AMG GT3 при всички състезателни серии по регламента на FIA-GT3, например Европейското първенство на FIA-GT3, ADAC GT-Masters, 24-те часа на Нюрбургринг и други.

Външният вид на автомобила е станал много по-екстремен чрез различни модификации по каросерията. Във фокуса е поставена аеродинамиката: предната броня със сплитер е съвсем различна от тази при серийния SLS. Капакът на мотора е с централен отвор за въздушно охлаждане, предните и заднитe калници са по-издути, с нови канали за въздух, който охлажда спирачките на задната ос.
Дъното на болида е абсолютно гладко, нов е дифузерът, а отзад доминира спойлер тип крило, който има възможност за настройки. Отворите за бързо зареждане с гориво са на С-колонките. Тази екстремноспортна версия трябва да тежи с около 200 килограма по-малко от тежащия 1695 кг сериен модел.

Максималната мощност на състезателния автомобил трябва да бъде съобразена с т.нар. „Balance of Performance“ на FIA, който гарантира еднакъв шанс на състезаващите се. Под капака работи 6,3 литров V8 агрегат, който иначе разполага с 571 к.с. в „цивилната версия“. Настройването, елемент от което е също и окончателното определяне на теглото, ще се състои през пролетта на 2011.
Силата на SLS AMG GT3 ще се пренася чрез секвенциална състезателна скоростна кутия с шест степени със смяна на предавките от волана. Както и при серийния модел скоростната кутия е свързана със задната ос. Джантите от лек метал са 18 цолови, на AMG.

Цената на SLS AMG GT3 е 397 460 евро.


0