В речта си след поемането на контрола върху Volvo, шефът на Geely, Ли Шуфу заяви, че иска да види шведската фирма „като един от основните производители на автомобили от „премиум клас”, които да конкурират Mercedes S-Class и BMW 7-series”.
Шуфе заяви на пресконференция в Лондон, че Volvo разполага с технологиите и възможностите за развойна и изследователска дейност, за да бъде силен конкурент в луксозния клас.

Това важи особено за китайския пазар, където луксозните автомобили завоюват все по-големи територии. Според експерти обаче, във Volvo ще срещнат доста трудности за да приспособят изчистения скандинавски стил на марката към вкуса на китайците, който определено е по-различен.
Фирмата Geely плати малко над 1.2 милиарда евро за да придобие Volvo и сега обяви, че в близките години иска да удвои продажбите на марката, които през 2009 паднаха до 335 000 автомобила.
През миналата година загубите на Volvo бяха в размер на около половин милиард евро, но според новите китайски собственици, само с малко повишаване на продажбите фирмата може отново да бъде на печалба.


5