
При модел 2011 S63 AMG, ръчно произведения V8 с обем 5.5 литра, който комбинира системата за директно впръскване на горивото и системата start/stop, предлага максимална мощност от 544 к.с. при 5 500 об/мин и максимален въртящ момент 800Nm, наличен между 2 000 и 5 500 об/мин.

Разбира се може да се избере и AMG Performance пакет, при който мощността е 571к.с, а максималният въртящ момент 900 Nm. Предаването на движението е към задните колела чрез автоматичната трансмисия AMG SPEEDSHIFT MCT със 7 скорости.

Стандартната версия ускорява от 0 до 100 km/h за 4.5 секунди и има електронно ограничена скорост от 250 км/час. Версията с Performance пакет ускорява за 4.4 sсекунди и има електронно ограничена максимална скорост от 300 км/час.

Макар при стандартната версия мощността да е с 19 к.с. по-висока от тази на заменения атмосферен двигател (при AMG Performance package мощността е по-висока с 46 к.с.) и да има по-голям максимален въртящ момент със 170Nm (при Performance AMG с 270 Nm повече), новият двигател предлага по-ниско средно потребление на гориво.

При стандартната версия средният разход е 10.5 литра на 100 км, като при новия S63 AMG това означава с 3.9 литра на 100 км по-малък рязход в сравнение с предходния модел. По същия начин и вредните емисии от CO2 са намалени с около 30% и сега от Mercedes дават равнището им на 244g/km.

Във външния вид на модел 2011 S63 AMG няма разлики с досегашния, ако изключим надписите „V8 Biturbo" на калобраните и новите 19 цолови лети джанти с гуми 255/40 отпред и 275/40 R19 отзад.

В интериора е променено леко таблото и разполагането на циферблатите по него, а при начално пускане, на екрана се появява надпис „AMG V8 Biturbo". Появили са се и някои нови цветове в дамаската на седалките. Модернизираният S63 AMG ще се предлага със стандартна дължина и като удължена версия.

Стандартната версия струва в Германия 143 752 евро, а удължената 151 368 евро. За AMG Performance package се доплаща 9 401 евро при всички версии. Автомобилът ще бъде пуснат на пазара в Европа от края на септември.


1