IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota Prius на световните пазари от 10 години

Toyota пусна първият си хибриден автомобил във време по което бензинът беше доста евтин.

Toyota Prius на световните пазари от 10 години
В САЩ, днес главен пазар за хибридния автомобил на японците, през 2000 година един галон (3.78 литра) бензин струваше долар и половина, а на пазара властваха огромните SUV модели. 



Вероятно това е била причината, преди десет години Toyota да си постави скромната цел да продава в Америка само по около 1000 автомобила месечно, а в Европа пет пъти по-малко. Нещата през следващите години обаче, се промениха доста радикално и сега може да се отчете, че Prius се е превърнал в един много популярен модел в световен мащаб. 

От пускането му на пазара в САЩ, досега са продадени над 1.1 милиона броя от Prius, като през последната година месечно в САЩ се продават средно по 11 000 броя от хибридния автомобил. 

Още през 90-те години, Toyota прозря предстоящите проблеми с околната среда и горивата, които станаха актуални за света през следващите десетина години. 

Вижте как във времето в японската фирма са се движили към реализирането на хибридния автомобил.
1990: Взимат решение за начало на разработка на така наречения Project G21, или „автомобилът на 21 век”. Целта е да се постигне среден разход на гориво от 5 литра на 100 км, това е около 50% по-нисък среден разход от този на останалите леки автомобили по това време. 1994 (януари): Екипът работещ върху проекта вече има яснота за системата за задвижване, шасито и технологията като цяло. От фирмата им дават право да разработват и изцяло нови части, когато това се налага. 1994 (юли): Започва Фаза III на Project G21, което ускорява разработката на бъдещата хибридна система. 1995 (юни): Проектът за Toyota Hybrid System е одобрен и получава кодовото наименование 890T.1995 (октомври): Хибридната концепция наречена Prius е изложена на автомобилния салон в Токио (Tokyo Motor Show), задвижващата автомобила система е представена като Toyota-EMS (“Energy Management System”).1996 (декември): В подготовка за настъплението на хибридите и електромобилите, Toyota прави смесено предприятие с Panasonic и Matsushita, наречено EV Energy.1997 (декември): Появява се първата генерация на Prius в Япония и веднага печели наградата „Автомобил на годината в Япония”. 


1998: През юли взимат решение да експортират по 20 хиляди броя от Prius в Северна Америка и Европа. 2000: Prius вече се изнася за САЩ и Европа и се превръща в еталон за екологичен автомобил, като всички останали производители трябва да се съобразяват и сравняват с него. 2003: Продажбите на Prius в САЩ за година достигат 24 000 броя, като удвояват предварителните прогнози. 2004: Излиза второто поколение на Prius 


2007: Общите продажби на Prius от пускането на пазара в САЩ през юли 2000 г., достигат 500 000 броя 2008: Цената на бензина в САЩ вече е средно 4.09 долара за галон. 2009: Появява се третото поколение на Prius с по-голям бензинов двигател с обем1.8 литра и коефициент на аеродинамично съпротивление 0.25. Средният разход на гориво е под 4.5 литра на 100 км. 


Какво следва от тук нататък? В Toyota подготвят нова версия на хибрида - Prius Plug-in Hybrid (PHV). PHV в момента преминава през усилени тестове и ще бъде на пазара след малко повече от година. Още през следващата година ще видим на пазара и Toyota Prius комби.

0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    Дизайнът може и да е малко странен, но е ефективен с оглед намаляване съпротивлението, което пък спомага намаляване разхода на гориво. Този тип каросерии са "Камм-купе". Дизайнът е създаден още преди 70-80 години от Вунибалд Камм. Eто инфо за справка:http://homepage.mac.com/christopher.z/hobby/80-AMXitems/Information/production/KammbackStory.html
  • #2
    6 rate up comment 15 rate down comment
    stan ( преди 15 години )
    това е една от най грозните коли.. Като пластмасова играчка е. Интериора е по гаден от дачиа логан... За същите пари си взимате едно голфче или сеатче(че изглежда по добре)дизелче и дори ще гори по малко от скапания хибрид на тойота.
  • #1
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Коки ( преди 15 години )
    Доста гей и кофти дизайн.