.jpg)
Вероятно това е била причината, преди десет години Toyota да си постави скромната цел да продава в Америка само по около 1000 автомобила месечно, а в Европа пет пъти по-малко. Нещата през следващите години обаче, се промениха доста радикално и сега може да се отчете, че Prius се е превърнал в един много популярен модел в световен мащаб.
От пускането му на пазара в САЩ, досега са продадени над 1.1 милиона броя от Prius, като през последната година месечно в САЩ се продават средно по 11 000 броя от хибридния автомобил.
Още през 90-те години, Toyota прозря предстоящите проблеми с околната среда и горивата, които станаха актуални за света през следващите десетина години.
Вижте как във времето в японската фирма са се движили към реализирането на хибридния автомобил.
1990: Взимат решение за начало на разработка на така наречения Project G21, или „автомобилът на 21 век”. Целта е да се постигне среден разход на гориво от 5 литра на 100 км, това е около 50% по-нисък среден разход от този на останалите леки автомобили по това време. 1994 (януари): Екипът работещ върху проекта вече има яснота за системата за задвижване, шасито и технологията като цяло. От фирмата им дават право да разработват и изцяло нови части, когато това се налага. 1994 (юли): Започва Фаза III на Project G21, което ускорява разработката на бъдещата хибридна система. 1995 (юни): Проектът за Toyota Hybrid System е одобрен и получава кодовото наименование 890T.1995 (октомври): Хибридната концепция наречена Prius е изложена на автомобилния салон в Токио (Tokyo Motor Show), задвижващата автомобила система е представена като Toyota-EMS (“Energy Management System”).1996 (декември): В подготовка за настъплението на хибридите и електромобилите, Toyota прави смесено предприятие с Panasonic и Matsushita, наречено EV Energy.1997 (декември): Появява се първата генерация на Prius в Япония и веднага печели наградата „Автомобил на годината в Япония”.

1998: През юли взимат решение да експортират по 20 хиляди броя от Prius в Северна Америка и Европа. 2000: Prius вече се изнася за САЩ и Европа и се превръща в еталон за екологичен автомобил, като всички останали производители трябва да се съобразяват и сравняват с него. 2003: Продажбите на Prius в САЩ за година достигат 24 000 броя, като удвояват предварителните прогнози. 2004: Излиза второто поколение на Prius

2007: Общите продажби на Prius от пускането на пазара в САЩ през юли 2000 г., достигат 500 000 броя 2008: Цената на бензина в САЩ вече е средно 4.09 долара за галон. 2009: Появява се третото поколение на Prius с по-голям бензинов двигател с обем1.8 литра и коефициент на аеродинамично съпротивление 0.25. Средният разход на гориво е под 4.5 литра на 100 км.
.jpg)
Какво следва от тук нататък? В Toyota подготвят нова версия на хибрида - Prius Plug-in Hybrid (PHV). PHV в момента преминава през усилени тестове и ще бъде на пазара след малко повече от година. Още през следващата година ще видим на пазара и Toyota Prius комби.


1