IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota Prius на световните пазари от 10 години

Toyota пусна първият си хибриден автомобил във време по което бензинът беше доста евтин.

Toyota Prius на световните пазари от 10 години
В САЩ, днес главен пазар за хибридния автомобил на японците, през 2000 година един галон (3.78 литра) бензин струваше долар и половина, а на пазара властваха огромните SUV модели. 



Вероятно това е била причината, преди десет години Toyota да си постави скромната цел да продава в Америка само по около 1000 автомобила месечно, а в Европа пет пъти по-малко. Нещата през следващите години обаче, се промениха доста радикално и сега може да се отчете, че Prius се е превърнал в един много популярен модел в световен мащаб. 

От пускането му на пазара в САЩ, досега са продадени над 1.1 милиона броя от Prius, като през последната година месечно в САЩ се продават средно по 11 000 броя от хибридния автомобил. 

Още през 90-те години, Toyota прозря предстоящите проблеми с околната среда и горивата, които станаха актуални за света през следващите десетина години. 

Вижте как във времето в японската фирма са се движили към реализирането на хибридния автомобил.
1990: Взимат решение за начало на разработка на така наречения Project G21, или „автомобилът на 21 век”. Целта е да се постигне среден разход на гориво от 5 литра на 100 км, това е около 50% по-нисък среден разход от този на останалите леки автомобили по това време. 1994 (януари): Екипът работещ върху проекта вече има яснота за системата за задвижване, шасито и технологията като цяло. От фирмата им дават право да разработват и изцяло нови части, когато това се налага. 1994 (юли): Започва Фаза III на Project G21, което ускорява разработката на бъдещата хибридна система. 1995 (юни): Проектът за Toyota Hybrid System е одобрен и получава кодовото наименование 890T.1995 (октомври): Хибридната концепция наречена Prius е изложена на автомобилния салон в Токио (Tokyo Motor Show), задвижващата автомобила система е представена като Toyota-EMS (“Energy Management System”).1996 (декември): В подготовка за настъплението на хибридите и електромобилите, Toyota прави смесено предприятие с Panasonic и Matsushita, наречено EV Energy.1997 (декември): Появява се първата генерация на Prius в Япония и веднага печели наградата „Автомобил на годината в Япония”. 


1998: През юли взимат решение да експортират по 20 хиляди броя от Prius в Северна Америка и Европа. 2000: Prius вече се изнася за САЩ и Европа и се превръща в еталон за екологичен автомобил, като всички останали производители трябва да се съобразяват и сравняват с него. 2003: Продажбите на Prius в САЩ за година достигат 24 000 броя, като удвояват предварителните прогнози. 2004: Излиза второто поколение на Prius 


2007: Общите продажби на Prius от пускането на пазара в САЩ през юли 2000 г., достигат 500 000 броя 2008: Цената на бензина в САЩ вече е средно 4.09 долара за галон. 2009: Появява се третото поколение на Prius с по-голям бензинов двигател с обем1.8 литра и коефициент на аеродинамично съпротивление 0.25. Средният разход на гориво е под 4.5 литра на 100 км. 


Какво следва от тук нататък? В Toyota подготвят нова версия на хибрида - Prius Plug-in Hybrid (PHV). PHV в момента преминава през усилени тестове и ще бъде на пазара след малко повече от година. Още през следващата година ще видим на пазара и Toyota Prius комби.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Do BGRS ( преди 15 години )
    Никак не бъркам!! На първо място са Мазда 6 , Мазда 5, Тойота Приус и БМВ 1. Всичките с оценка макимална 6. Следващите като Мерцедес Е-Клас и Опел Вектра примерно имат сменяни щанги по окачването и респективно шарнир при Вектра. Чел съм ги тестовете и класацията мки е ясна. Още по-ясно ми е ,че Фиеста я няма сред първите. Така че по-спокойно го раздавай.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Aloo Koki ( преди 15 години )
    Kva Balgaria te goni. Koi ti gleda kolko bili prodadeni v BG. Ti tova za pazar li go broish.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Май бъркаш нещо. Без нито една повреда са Мазда 6 и BMW единичката. Но ако за повреда се смятат 2-3 изгорели крушки, ОК, другите автомобили не струват. А и някой може ли да даде гаранция, че и одтаналите автомобили ще минат без нинто един дефект? Ето, аз карам нонстоп на къси и след 32-33 000 км ми изгарят. Това проблем ли е? Ако не карам на къси, което не е задължително, ще изкарам и над 100000 км. Отнася се за Форд Фиеста. 4.50 лева и 20 минути е смяната на крушка. Благодаря за вниманието.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    do Stojan ( преди 15 години )
    Prius ot prednoto pokolenie (2004-2009) e nai-nadejnia model na toyota ot poslednite godini, ima taxita takiva na po 600000km bez problem, podrujkata mu e kato na vseki benzinov avtomobil, t.e. po-evtina ot diesel, moi blizak raboti za toyota (ne za vnositel, a za firmata) i niama NIKAKVA INFORMACIA za skapani baterii ili kakvato i da bilo povreda po elektri4eskata 4ast ili po DVG-to, Hybrid sistemata ne se nujdae ot podrujka. Viarno 4e tabloto e ot evtina plastmasa, no niama ni6to ob6to s LOGAN
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Коки ( преди 15 години )
    Като му е толкова страхотна стратегията, защо в България има само 3 продадени нови от последната генерация Приус?????Че те новите Майбаси бият тая бройка по продажби в България... а Ролс Ройс Фантом ги гони...ПУШАТ НЕКАЧЕСТВЕНИТЕ ДИЗЕЛИ!!!
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Едно време и аз бях кон с капаци и имаше "Само БМВ! Само БМВ!". Сега вече не съм кон с капаци и харесвам Ауди, както и новата Це-класа на Мерцедес, която има много добър дизайн. А ти Тойота ли, Лексус ли... Има и други автомобили! Алооо, добро утро! Наистина има и други автомобили :)
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    nsx ( преди 15 години )
    stan,ти карал ли си зад някой дизел,който решава изведнъж да изпревари и натиска *** до ламарината....вижал ли си какъв канцерогенен облак излиза от ауспуха и сещал ли си се ,че ти го вдишваш всичкото това...и после ми говори за "дизелче",хайде бягайте с тези допотопни коли!
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    И не на последно място Приус се отличава със здравина и надеждност. Доказа го 100000км. тест на германците от Авто-Билд, където Приус зае 1-во място заедно с МАзда6. За 100 000 км. нито една повреда. Солиден хибрид. Тойота започна производството и масови продажби на модерни хибриди преди около 10 години, днес опити за направа на хибриди вече правят Мерцедес,БМВ, Порше. Това доказва,че японската стратегия е била правилна, и дори германците, които отричаха хибридите, сега се опитват да ги правят
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Аз не бих спорил с хората, писали дотук. Продажбите на Приус напълно ги опровергават и показват ясно,че японците са много далновидни хора. Тогава когато германците разработваха елементарни тди дизели, японците са влагали средства и ум в разработка на една много по- съвършена и комплицирана концепция за автомобил ,който днес е номер 1 по икономичност, ниски емисии/екологичност/, технологичност, гаранции- гаранция на хибридната система заедно с батериите 8 години при Приус 2
  • #4
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Stojan ( преди 15 години )
    Помеждудругото, се оказа, че този автомобил е всъщност една голяма ЛЪЖА!!! Супер неефективен, скъп за подръжка, а батерийте се скапват и след това....една позната едвам се отърва от такъв.