IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Идва свръх икономичен дизел?

Основателят на Microsoft, Бил Гейтс, заедно с един от съоснователите на Sun Microsystems, Винод Косла, инвестират в американската фирма EcoMotors International, която се занимава с разработката на високоефективни двигатели.

Идва свръх икономичен дизел?
Инвестицията е за 23.5 милиона долара, които са предназначени за завършване на разработката на дизелов двигател на фирмата, наречен Opoc, който има разход с 50% по-нисък от стандартните дизелови двигатели, съобщава The Detroit Free Press. 

Това е двутактов дизелов двигател с два разположени един срещу друг цилиндъра (всеки с диаметър 100 мм), като двете бутала в тях се движат в различни посоки. Двигателят има по-ниско тегло с 30% и по-малки размери с 25% от подобен по обем турбодизелов двигател. 

Сега обаче идва най-интересното. Въпреки двата си цилиндъра и малките размери, мощността на двигателя е 325 к.с., а максималният му въртящ момент още при 2100 оборота в минута достига 900Nm. От Eco Motors заявяват, че двигателите са подходящи освен за леки автомобили, също за камиони, кораби, селскостопанска техника, дори за стационарни генератори. 



„В EcoMotors са разработили многообещаваща технология, която ще допринесе много за намаляване на вредните емисии в атмосферата и ще намали драстично използваното гориво. Двигателят Opoc ще бъде важна крачка за подсигуряването на достъпни и екологични транспортни средства за целия свят”, казва Бил Гейтс, а според Косла, това е „иновация, способна да преобърне цялата индустрия”. 

Сега EcoMotors очаква решение на Министерството на транспорта на САЩ за отпускането на фирмата на кредит в размер на 200 млн. долара, които да отидат за ново оборудване на един от бившите заводи на GM, където ще се произвеждат новите двигатели. 

Начело на EcoMotors е бившият главен конструктор на двигателите на Volkswagen Петер Хофбауер. Под негово ръководство във Volkswagen бяха разработени агрегати като „чистия” двулитров турбодизел с мощност 140 к.с., който бе обявен за „зелен двигател на 2009”. Заедно с Хофбауер в EcoMotors е и Дон Ранкле, бивш вицепрезидент на General Motors, отговарящ за инженеринга на концерна.
0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Fury ( преди 15 години )
    Реплика - за немското!!! Двигателите с вътрешно горене са изобретени от немци - Ото, Дизел и Ванкел. Автомобилът е изобретен пак там - от Бенц и Даймлер. Реактивния двг. пак там на Месершмит 262.Ракетния двигател - Фон Вернер създаде ФАУ 1,2, даже той е ръководител на програмата Аполо. Атомната бомба -от групата на Ото Хан. Ами какъв е Айнщайн и Планк? Всички големи постижения в науката и техниката имат един адрес - Германия!!!
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Дизел и Майкрософт . . . зае*и.
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Алфист ( преди 15 години )
    При двутактовите двигатели няма вътрешни загуби от още два такта за засмукване и продухване на цилиндъра и литровата им мощност е доста по-висока и са по-маломерни. Проблема беше в ефективното изгаряне на горивото, но сегашните технологии за контрол на турбото и директното впръскване на горивото ще е много възможно да ги върне към нов и по-ефективен живот, както ФВ върна помпа-дюзата но с електронно управление.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Алфист ( преди 15 години )
    Има логика във всичко това! Преди много време, старите МАЗ-ове и КрАЗ-ове бяха с двутактов дизел ЯАЗ-204(четири цилиндров) и ЯАЗ-206(шест цилиндров) с помпа-дюза. Аз лично съм ремонтирал такъв двигател ЯАЗ-204 който беше на компредорна станция.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Vaso ( преди 15 години )
    Ето това е илюстрация за бг манталитет. Мутренско чалгаджийски, престъпно далавераджийски, вкоренен в подобни индивиди като тоя - 90% от обитателите на територията ни - без мозъчни едноклетъчни имащи само уста и ***.
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Oli P. ( преди 15 години )
    селянче,и преди няколко години пак германци щяха да пускат такъв двигател,ама .... излезе поредния кьор фишек!Те и без друго германците само в това са добри,да се рекламират.Или няма да има такъв двигател,или когато излезе,ще има по-добри японски.Има ли немци замесени,тури му папел!
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    DOXFORD ot 60te godini.$ak sega li se setiha da izpolvat korabni dvigateli za model.Vinagi sa bili efektivni.
  • #13
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Srbin ( преди 15 години )
    Tamo gde je Amerika... sKotooshui Pozdrav iz Australije
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ето повече инфо на англ.http://***/biiq8I
  • #11
    7 rate up comment 7 rate down comment
    US POWER ( преди 15 години )
    После да не се чудите защо САЩ са номер едно - ха ха хаТова е разликата между истинските бизнесмени и БГ мутро-чалга "бизнесмените", дето инвестират парите си единствено в силикона на мутресите си, ама каквато културата на един народ, такъв и просперитета му.